کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عربستان سعودی با برخورداری از توان مالی گسترده و استفاده از 100 شبکه ماهواره ای فعال با گردش مالی سالانه 10 میلیارد دلار در حوزه رسانه یکی از بزرگترین تهدیدهای فکری علیه منطقه و جهان است.

 

وی افزود: آل سعود به این دلیل تهدید محسوب می شود که با استفاده از فضای مجازی و رسانه، تفکرات وهابی را در سطح بالایی در جهان گسترش می دهد.

 

هانی زاده ادامه داد: آنچه در منطقه جریان دارد اعم از وجود داعش و دهها گروهک تروریستی دیگر در عراق و سوریه، برآیند وهابیت بعنوان مکتب برگرفته از تفکرات خاندان آل سعود است که تلاش می کنند در مقابل مکتب اهل بیت (ع) ایستادگی کرده و تفکر وهابیت را در تمام منطقه فراگیر کنند.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: باید سازوکار جدیدی برای مهار وهابیت در سطح جهان و منطقه ایجاد کرد چرا که اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند قطعا رژیم عربستان خطر بالقوه ای برای امنیت جهان و منطقه خواهد بود.

 

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: نفوذ مالی عربستان در کشورهای غربی آنها را در برابر آل سعود وادار به سکوت کرده است و اینخطری است که در حال حاضر جامعه جهانی را تهدید می کند.