علی پورعلی مطلق روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران و بخشداران سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: قوانین و نحوه برگزاری هر انتخابات با یکدیگر متفاوت است و نمی توان انتخابات را به یک شکل برگزار کرد.

 

وی تصریح کرد: مذاکرات بسیار زیادی انجام شده تا یک روز مشخص برای برگزاری انتخابات در کشور تعیین شود.

 

وی بیان کرد: نخستین تجربه دولت یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که به بهترین شکل برگزار شد.

 

وی ادامه داد: نحوه برگزاری انتخابات سال گذشته در سیستان و بلوچستان در کل 33 دوره برگزاری انتخابات بی نظیر بوده است.

 

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: شاخص ها و مولفه هایی در برگزاری انتخابات سال گذشته داشتیم که آن را بی نظیر کرده است.

 

پورعلی مطلق اظهار داشت: انتخابات سال گذشته در کشور بدون هیچ تلفات و مشکلات حادی برگزار شد در صورتی که در دوره های قبل حداقل چند کشته وجود داشت.

 

وی تصریح کرد: به طور متوسط در گذشته در هر دوره از انتخابات در کشور حداقل 13 تا 14 نفر در حوادث مختلف کشته می شدند که سال گذشته بدون هیچ تلفاتی انتخابات را برگزار کردیم.

 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این کارگاه آموزشی گفت: مبنای کار در روند اجرای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شورای های شهر و روستا اجرای مر قانون و صیانت از حق الناس است.

 

علی اصغر جمشید نژاد اظهار داشت: برگزاری انتخابات یکی از پروژه های مهم ملی است که وزارت کشور به دلیل مجری انتخابات نسبت به آن حساسیت زیادی دارد.

 

وی افزود: با توجه به ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در مورد انتخابات تغییر و تحولاتی در انتخابات پیش رو داریم که باید نسبت به آن از آشنایی و آمادگی بیشتری برخوردار باشیم.

 

وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران در برگزاری هر چه بهتر انتخابات نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری دارند بنابراین ضروری است آمادگی لازم را در خود به وجود آورند.

 

وی بیان کرد: وجود حتی یک ضعف در جریان انتخابات در یک روستا می ‌تواند در روند کل انتخابات کشور تاثیرگذار باشد بنابراین بخشداران باید با حساسیت بیشتری به این موضوع نگاه کنند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افرادی که به عنوان هیات های اجرایی و نمایندگان فرمانداران در برگزاری انتخابات سال آینده فعالیت می کنند باید مستقل، سرشناس و مومن باشند.

 

جمشید نژاد اظهار داشت: تلاش شود افرادی توانمند و دارای صلاحیت برای حضور در عرصه انتخابات وارد رقابت شوند تا برای بالا بردن جایگاه شوراها تلاش کنند.