حجت الاسلام محمد محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها در جمع اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه دو جریان فکری در جامعه وجود دارد، گفت: این دو جریان تحت عنوان «جریان سازش»-«جریان انقلابی» هستند.

وی افزود: در بین اصلاح‌طلبان و هم در بین اصولگرایان، طرفداران هر دوی این جریان‌ها وجود دارد. این اختلاف نظر از اول در جامعۀ ما وجود داشته است.

حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: از اول انقلاب یک عده‌ای معتقد بودند که ما باید با آمریکا کنار بیاییم و راهی جز سازش با آمریکا وجود ندارد. این حرف‌ها، حرف‌های جدیدی نیست، هرچند الان یک‌مقدار ادبیاتش تغییر کرده است. اگر خاطرات شخصیت‌ها را نگاه کنید، می‌بینید که این جریان از اول انقلاب هم بوده و الان هم هست. 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه بسیاری از اختلاف نظرهایی که در جامعه ما وجود دارد به این دو تفکر بر می‌گردد، گفت: تفکر انقلابی و تفکر سازش، هر دوی اینها وجود دارد، البته تفکر انقلابی‌ همیشه طرفداران بیشتری داشته است و توانسته تفوّق خودش را حفظ کند، ولی این‌طور نیست که تفکر سازش، طرفدار نداشته باشد.