به گزارش فارس، سردار احمدیمقدم فرمانده نیروی انتظامی عصر امروز (یکشنبه) با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی در زمینه حفظ امنیت مرزها، اجرای طرح بزرگ انسداد مرزها، مبارزه با باندهای اشرار و مواد مخدر، مبارزه با مفاسد اجتماعی و حفظ امنیت عمومی ارائه کرد.

وی در این جلسه اظهار داشت: منحنی بسیاری از جرائم اجتماعی خوشبختانه سیر نزولی داشته است و اقدامات ارزشمند پلیس و کنترل جاده‌ها و استفاده گسترده از دوربین‌ها، موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شده است.

فرمانده ناجا همچنین در این جلسه گزارشی از اجرای طرح عفاف و حجاب ارائه کرد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات ناجا در عرصه‌‌های مختلف و تجلیل از شهدای گران‌قدر این نیرو به ویژه در مرزهای کشور و مبارزه با باندهای مواد مخدر، لوح تقدیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سردار احمدی‌مقدم تقدیم شد.

در جلسه امروز کمیسیون، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و تعدادی از فرماندهان بسیج حضور یافتند و گزارشی از فعالیت‌های بسیج ارائه دادند.

در این گزارش، سردار نقدی اظهار داشت: با توجه به قانون برنامه پنجم مصوب مجلس مبنی بر افزایش تعداد بسیجیان به ۳۰ میلیون نفر، برنامه‌ریزی در این جهت به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: امروز بسیج به یک الگوی موفق در سطح جهان تبدیل شده است و ما آماده انتقال تجربیات خود به دیگران هستیم.

سردار نقدی در ادامه اظهار داشت: ‌بر اساس وظایف و مأموریت سازمان بسیج، اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام گرفته از جمله فرستادن ۱۸۰۰ گروه سازندگی از عزیزان بسیجی خواهر و برادر به شهرها و روستاهای دورافتاده و نیازمند که بسیار مؤثر و مفید بوده است.

وی یادآور شد: طبق قانون بودجه مبنی بر اختصاص یک درصد برای ساخت پایگاه که حدود ۴۵۰۰ پایگاه در سراسر کشور ساخته شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال آینده حدود ۵ هزار پایگاه ساخته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۶۰۰ هزار نفر از جوانان بسیجی و غیر بسیجی از دانش‌آموزان به جبهه‌های غرب و جنوب کشور عازم شدند و در همان مناطق برای این عزیزان رزمایش گذاشته خواهد شد که بسیار قابل قبول است.

سردار نقدی در خاتمه تأکید کرد که به علت گستردگی کار و حضور فعال بسیجیان و مردم، سازمان بسیج برای سال اینده نیازمند بودجه بسیار بالاتری است.