پخش مجدد فیلم حضور آشتیانی در فتنه 88

گروه سیاسی- فخرالدین دانش آشتیانی استاد گروه زلزله دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است.

به گزارش افکارنیوز، پس از عزل رضا فرجی دانا از سوی مجلس و ندادن رای اعتماد نمایندگان به محمود نیلی احمدآبادی، حسن روحانی در 20 آبان سال 93 آشتیانی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

صلاحیت وی در جلسه سه شنبه ۲۷ آبان مجلس برگزار شد اما وی از مجموع 257 رأی مأخوذه، تنها 70 رأی موافق بدست آورد و نتوانست بعنوان وزیر علوم فعالیت خود را آغاز کند.

در جلسه رای اعتماد وی، مخالفان وی از جمله علیرضا زاکانی اعلام کردند که وی حضور فعال در فتنه سال 88 داشته که فیلم حضور وی در این تحصن از صحن مجلس پخش شد.

زاکانی در آن جلسه با تاکید بر حضور دانش آشتیانی در فتنه 88 گفت: جعفر میلی‌ منفرد – اولین وزیر پشنهادی علوم- را به واسطه حضور در تحصن دانشگاه امیرکبیر رأی اعتماد ندادیم، دانش آشتیانی مربوط به دانشگاه امیرکبیر نیست ولی از دانشگاه دیگر به این دانشگاه آمده و در تحصن شرکت کرده است و حالا تکذیب می‌کند که در فتنه 88 حضور داشته ولی نه تنها حضور داشته بلکه از گردانندگان فتنه بوده است.

عضویت وی در حزب منحله مشارکت و حتی از هیأت موسس بودن این حزب یکی دیگر از دلایل عدم رای اعتماد نمایندگان به وی بود.

حسن روحانی پس از استعفای علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، دیروز آشتیانی را برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی کرد.

در همین راستا خبرنگار افکار نیوز در راهروهای مجلس شنیده که نمایندگان مخالف وی تصمیم دارند تا بار دیگر فیلم حضور وی در فتنه سال 88 را در جلسه رای اعتماد روز سه شنبه آینده پخش کنند.

آشتیانی که دیروز سه شنبه بعداز معرفی بعنوان وزیر پیشنهادی در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر شده بود، در پاسخ به این سؤال که مجلس نهم به دلیل حضورش در فتنه 88 به وی رای اعتماد نداد و آیا اکنون رویکردش تغییر کرده؟، گفت: رویکرد من تغییر نکرده است. مواضع من از اول انقلاب همین بوده و الان هم همین است.

علیرضا تهرانی