سردار سلیمانی در دل برخی آدم ها از نظام جمهوری اسلامی هم محبوب تر است/ در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید سیاسی بازی کرد

گروه سیاسی - اشاره: در بخش اول گفت و گو با محمدرضا باهنر نایب رئیس سابق مجلس و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره وضعیت دو جناح کشور در آستانه انتخابات گفت و گو کردیم. وی در بخش اول گفت و گو عنوان کرد که اصلاح طلبان به دنبال باج گیری از روحانی هستند.

 

به گزارش افکارنیوز، در بخش دوم این گفت و گو مکانیزم اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری را از باهنر جویا شدیم که وی اعلام کرد اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت مبارز در انتخابات کار خواهند کرد.

 

در بخش دیگری از این گفت و گو باهنر به قول خود جمله ای سخت درباره حاج قاسم سلیمانی و محبوبیت اش گفت: " سردار سلیمانی در دل برخی آدم ها از نظام جمهوری اسلامی هم محبوب تر است"

مکانیزمی که اصولگرایان در انتخابات مجلس برای وحدت داشتند  آیا در انتخابات آینده نیز به همان شکل مورد استفاده قرار می گیرد یا شکل و شمایل جدیدی در مکانیزم وحدت اصولگرایان رخ خواهد داد؟

 

ما اصولگراها دور هم جمع شده ایم در انتخابات مجلس و گفتیم جامعتین محور کار ما باشد و بر این مساله پافشاری کردیم اما جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ورود پیدا نکرد و تقریبا حدس هم میزدیم که نشود و تنها در قم آنها نامزد معرفی کردند و بقیه جاها ورود پیدا نکردند. در این دوره به جامعه روحانیت پینهاد دادیم که همه اصولگرایان موثر را با محوریت جامعه روحانیت دعوت کنند و محوریت نیز جامعه روحانیت باشد. این به معنای حذف جامعه مدرسین و دیگران نیست، قطعا جامعه مدرسین بخواهد همگام با جامعه روحانیت وارد عرصه انتخابات شود ما استقبال می کنیم. ما در کل به موضوع علما ورود پیدا نمی کنیم.

پیشنهاد ما این بود که جامعه روحانیت که پای کار است محور شود و اصولگرایان را دعوت کند و ان مجموعه ای نیز که در مجلس دهم بودند باید دعوت شوند. همه اصولگرایان باید محوریت جامعه روحانیت مبارز را بپذیرند و اگر اصولگرایان بیایند و نپذیرند این مساله شروع اختلافات می شود حتما مصلحت نیست و درست متضاد و متفاوت با فلسفه وحدت است.

ما مذاکرات را انجام داده ایم و از آنجایی که اطلاع دارم به زودی جامعه روحانیت دعوت خود را انجام خواهد داد.

 

جریان دیگری در اصولگرایان با عنوان جبهه پایداری وجود دارد که محوریت انها با آقای مصباح است، آیا با آقای مصباح نیز برای وحدت اصولگرایان رایزنی کرده اید؟

 

حضرت آیت الله مصباح بارها فرمودند که من عضو پایداری نیستم و از نظرات و نصایح ایشان هیچ کس نباید خود را محروم کند. نه تنها ایشان که اصولگرایان باید از مراجع فکری و علما از نظراتشان استفاده کنند. ما پیشنهاد جامعه روحانیت مبارز را برای محوریت داده ایم و محور نیز باید یکی باشد، علمای جامعه روحانیت خودشان بلد هستند که با جامعه مدرسین و آیت الله مصباح و مراجع بزرگوار و دیگران کار کنند.

ما اگر بخواهیم محور وحدت را متعدد کنیم افتراق رخ می دهد و محور باید واحد باشد تا بتوانیم کار را جلو ببریم. پایداری هم در انتخابات مجلس خوب در جریان وحدت وارد شد و هر چند مسائل داخلی داشتیم اما توانستیم کار کنیم.

 

موضوعی در یکی دو ماه اخیر مطرح شد دروغ پردازی یک سایت خبری از واگذاری املاک نجومی به برخی از اعضای اصولگرای شورای شهر بود، چرا چنین تهمت هایی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی به وجود می آید؟

 

من کاری به نیت این آدمها ندارم و به نظرم باید پنجره ای به سمت مفاسد اقتصادی باز کنیم، علیرغم اینکه کارهای خوبی درزمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی شده اما متاسفانه مفاسد اقتصادی توسعه پیدا کرده و هر از چندگاهی خبری بیرون می آید که گاهی واقعیت و گاهی صحت ندارد و شایعه است. تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد بلاخره خبری بیرون می آید و مراکز قضایی باید مفاسد را کشف و با فساد برخورد کنند و مجازات های لازم را فاسدین دریافت کنند.

زمانی این کار اینکار با مسائل سیاسی مخلوط می شودو عده ای می خواهند آن را سیاسی کنند، به محض اینکه در می آید که فلان موسسه و بانک و ... فسادی بوده اول فعال فعالان سیاسی می گردند ببینند که این مال کدام جناح بوده برای اصلاح طلبان یا اصولگرایان بوده است.

در فیش های حقوقی باید بگوئیم اگر صد هزار نفر مثلا مدیر وجود دارد اما صد نفر این تخلف را انجام داده اند و سوء استفاده کرده اند و باید به بیت المال برگردد. مقام معظم رهبری در اوایل فیش های نجومی صراحتا نظر مبارکشان را اعلام کردند که این فیش های نجومی خارج از عرف باید به سرعت رسیدگی شود و آنها که قانونی زیادی گرفتند باید پول را پس دهند و از مسئولیت کنار روند و آنهایی که غیر قانونی گرفته اند باید پول را پس داده از مسئولیت کنار رفته و محاکمه هم بشوند، این مساله خیلی شفاف است .

الان مثلا می گویم صد تا دویست نفر مشخص شدند و شاید تا 500 نفر اینچنین باشند اما تا زمانی که شناسایی نشوند آن صد هزار نفر دست پاک خدوم متدین انقلابی در کشور متهم هستند . در افکار عمومی همه اینها متهم هستند، از بخشدار تا رئیس اداره آب فلان بخش متهم هستند. باید هر چه زودتر این افراد مشخص شوند و نباید نگاه کرد که برای کدام جریان سیاسی هستند، حقوق نجومی که افشا شد برخی گفتند ببینیم برای دولت نهم بوده یا دهم یا یازدهم، چه مقدار در دولت قبل و چه مقدار مربوط به دولت فعلی است.

املاک نجومی هم که مطرح می شود همین داستان است، خدا رو شکر شورای شهر تهران هم اصلاح طلب و هم اصولگرا در آن هستند، اگر کسی گرفته غلط کرده و باید از حلقومش کشید بیرون اما اگر واقعیت ندارد اخلاق های کثیف در جریان های سیاسی نفوذ می کنند و شایعه و تهمت و دروغ و چیزهای دیگر می گویند.

بدون اینکه بنده اطلاع دقیقی از این موضوعی که در باره املاک نجومی مطرح شد داشته باشم و اینکه گرفته یا نگرفته اند،اینها فرع است رسانه ها بعضا خط مستقیم نمی روند و رسانه های دو طرف همدیگر را نشانه می روند. در سیاست با هم رقابت کنند و یکدیگر را نشانه بگیرند اما در مفاسد اقتصادی نباید اینطور باشد. زیرا این موضوع باعث سوء استفاده مفسدین می شود.

بد اخلاقی های انتخاباتی متاسفانه وجود دارد که همین که می شنوند و احساس می کنند کسی می خواهد وارد صحنه انتخابات شود با شایعه و دروغ می خواهند او را بزنند.

 

بحث هایی مطرح شده بود که حاج قاسم سلیمانی در انتخابات حاضر شود، و با توجه به اینکه شما همشهری حاج قاسم سلیمانی هستید این موضوع را اصلا امکان پذیر می دانید؟

 

من از اول که این موضوع را شنیدم یک اقدام خیلی غیر میمون و غیر مبارک و غیر خردمندانه یافتم و الحمدالله سردار قاسم سلیمانی آنقدر نخبگی دارد که بیانیه صادر کردند و حتما کار درستی نبود و مساله اش حل شده است و منتفی شده و از اول هم نفهمیدم ازکجا ریشه دارد.

 

شاید یکی از دلایل این موضوع این است که افرادی که وارد صحنه انتخابات می خواهند بشوند از قبل اعلام نمی کنند و تا ثانیه اخر می گذارند ببینند چه اتفاقاتی رخ می دهد و بعد تصمیم می گیرند و به همین دلیل گمانه زنی های رسانه ای زیاد می شو، به نظر شما اگر نامزدهای انتخاباتی شفاف از قبل اعلام کنند که قصد حضور دارند بهتر نیست؟

 

اینکه قصد و نیتی اگر بوده خوشبختانه این موضوع حل شد و سردار سلیمانی یکی از سرمایه های بزرگ ایران اسلامی و امت اسلامی است و خیلی هم محبوب است و این محبوبیت اش هم به حق است و این به پروپاگاندا و تبلیغات رسانه ای نبوده است. می خوام یک جمله ای بگویم که شاید سخت باشد اما سردار سلیمانی در دل برخی آدم ها از نظام جمهوری اسلامی هم محبوب تر است. بعضی ها هستند با نظام مشکل داشته باشند اما حاج قاسم را به عنوان ناجی و قهرمان شجاع و با درایت می شناسند و این شخصیت بزرگ حیف بود که کسی بخواهد راجع به مسائل سیاسی درگیر اش کند.