روسای مجلس ایران و قبرس با یکدیگر و گفت وگو دیدار کردند

 علی لاریجانی که پس از دیدار با همتای قبرسی خود در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: ضمن تشکر از حضور رییس مجلس قبرس و پذیرش دعوت مجلس شورای اسلامی برای حضور در ایران امیدواریم این دیدار در مسیر گسترش روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف موثر باشد.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و قبرس همواره روابط خوبی با یکدیگر داشتند و تعاملات مطلوبی در حوزه‌های مختلف از گذشته داشته‌اند و در این نشست نیز بر این موضوعات تاکید شد و حضور نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس گروه دوستی ایران و قبرس نشان‌دهنده اهمیت روابط این دو کشور است.

 

وی ادامه داد:‌ در بخشی از این نشست در خصوص معضلات منطقه‌ای از جمله تروریسم گفت‌وگو شد و هر دو طرف بر تقویت این روابط تاکید داشتند. همچنین گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی و بین بانکی نیز از دیگر موضوعاتی بود که روی آنها گفت‌وگو شد.

 

در ادامه دیمیتری سیلوریس، رییس مجلس قبرس در سخنانی با خوشحالی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط ایران و قبرس پیشینه خوبی داشته و در این نشست نیز صحبت‌هایی در ادامه مسیر انجام شد. همچنین  مذاکراتی در خصوص گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا و توسعه مبادلات دو جانبه اقتصادی و فرهنگی صورت گرفت.

 

وی افزود: موضوع دیگری که امروز در خصوص آن گفت‌وگو شد، توسعه روابط دو جانبه برای ایجاد ثبات در منطقه بود و ما معتقدیم با اقدامات نظامی و تروریستی نمی‌توان در منطقه صلح و ثبات ایجاد کرد؛ ضمن این که این چشم‌انداز وجود دارد که با گسترش روابط بتوانیم صلح و آرامش را در منطقه افزایش دهیم.