چرا اصلاح طلبان نیمه پر لیوان را نمی بینند/ قوه قضاییه چگونه باید فریاد بزند مجموعه شهرداری تخلفی نداشته است؟

پس از آنکه دادستان کل کشور در گفتگوی ویژه خبری روز پنج شنبه اعلام کرد که بررسی آنها نشان داده فساد سازمان یافته ای در شهرداری تهران روی نداده و تخلفی در 104 تعاونی شهرداری وجود نداشته است. اما به نظر می رسد این اظهارات یکی از مقامات بلندپایه دستگاه قضا، به گوش تخریب گران بدهکار نبوده و همچنان در تیترها روزنامه ها وسایت های زنجیره ای خود، به شانتاژ خبری علیه شهردار تهران ادامه می دهند.  

این در حالیست که موضوع مربوط به فیش های حقوق های نجومی مدیران دولتی، با لاپوشانی و فرار روبه جلو رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت روبه رو شد و آنها به هر دری زدند تا چنین تخلفات واضحی را از سر خود باز کنند.

در همین حال و پس از اظهارت صریح دادستان کل کشور، بار دیگر عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در نشست خبری امروز خود، آب پاکی را روی دست تخریب گران مدیریت شهری تهران ریخت و با گلایه از رسانه ها و شخصیت های سیاسی که سعی می کنند وجهه دستگاه قضایی را در ماجرای واگذاری های املاک به بازی بگیرند و آن را متهم به حمایت از نهاد و جریای خاصی کنند، اعلام کرد که بازداشت یاشار سلطانی ربطی به پرونده واگذاری ها ندارد و جرم او جرمی عمومی است.

وی در نشست خبری خود عنوان داشت: "با بازداشت یاشار سلطانی، عده ای گفتند بازداشت این فرد برای جلوگیری از افشای فساد بوده. این برداشت صحیح نیست و این دو مطلب ارتباطی به هم ندارند. .. این توجیه آقای حکیمی پور مدعی شده است نامه سازمان بازرسی را به امانت به سلطانی داده، پذیرفته نیست. یاشار سلطانی قبل از انتشار نامه و پیش از این حوادث با افرادی در خصوص اقدام خود مشورت کرده بود و لذا می دانسته که انتشار نامه مذکور ممنوع است. و این کار با طراحی قبلی انجام شده است."

اما  در سخنان دادستان تهران بخش بسیار مهم دیگری به چشم می خورد که وی اعلام کرد که درصورتیکه محذوریت های تحقیقاتی در رابطه با پرونده یاشار سلطانی وجود نداشت، جزئیات بیشتری را افشا می کرد و به این نکته اشاره داشت که این کار با طراحی انجام شده است! چرا که مدیر مسئول سایت معماری نیوز و افراد سیاسی حامی وی که در پشت پرده حضور داشتند نسبت به ممنوعیت انشتار نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره مساله واگذاری ها آگاهی داشتند و علی رغم این آگاهی، دست به ارتکاب جرم زده اند.

حال با وجود تمامی این ادله و مدارک متقن موجود در پرونده ای که شهرداری و شورای شهر تهران سیبل مقابل تخریب ها قرار گرفت و آبرو و اعتبار نیروهایی به بازی گرفته شد که سال های سال با کمترین حاشیه به فعالیت مشغول بودند، دستگاه تخریب اصلاح طلبان و همچنین برخی از اصولگریان دو آتشه ای که فریاد دزد دزد سر می دادند، چه پاسخی می توانند داشته باشد. این در حالیست که این جریانات خود را به کری و کوری زده اند و انگار نه انگار، مقامات قضایی بارها جرم یاشار سلطانی و افراد پشت پرده این طراحی و بازی سیاسی را به عنوان جرم عمومی، فریاد زده اند!

سخنان امروز جعفری دولت آبادی، پیام روشن و آشکاری بود که آب پاکی را روی دست تندروهای اصلاح طلب و اصولگرا مدعی عدالت و آزادی بیان ریخت که کلاه خود را بالاتر بگذارند و به جای توسل به بازی های کثیف سیاسی برای تخریب چهرهای راسین انقلابی و ارزشی در عرصه خدمت گذاری، با صداقت به اشتباهات خود اعتراف کنند و همچنین به جای دفاع از جرم عمومی صورت گرفته از سوی یاشار سلطانی و حامیان وی در شورای شهر از جمله حکیمی پور، عضو اصلاح طلب شورا، آنها را مجبور به پاسخگویی و شفاف سازی کنند.

به طور کلی، بازی سیاسی صورت گرفته در چند ماه اخیر ثابت کرد، شهردار تهران، به جای شعار و لاپوشانی تخلفات احتمالی در مساله واگذاری ها، عنان کار و بازرسی ها را به دستگاه قضایی سپرد و بدون هیچ واهمه ای به استقبال دستگاه های نظارتی و بازرسی رفت. امری که در موضوع فیش های حقوق های نجومی، دولتمردان سعی کردند با شوی استعفاهای نمایشی برخی از متخلفان، روی رسوایی فیش گیت ماله کشی کنند و به وسیله دستگاه رسانه ای اصلاح طلب توپ را به زمین جریان های سیاسی رقیب پاس بدهند. هرچند در انتها روسیاهی برای ذغال ماند و مردود اصلی پرونده واگذاری ها، تخریب گران و بازیگردانان پشت صحنه این بازی کثیف بودند.