رانت و پول دو کلید ورود به لیست امید

گروه سیاسی- این ضرب المثل حال و روز این روزهای اصلاح طلبان و شعار شاسته سالاری انها است. این جریان سیاسی که سالهاست گوش فلک را پر کرده اند که ما به دنبال افراد اصلح و نخبه و شایسته و ... هستیم اما عضو ارشد سیاستگذار انتخاباتی انها یعنی اله کولایی گفت و گویی انجام می دهد و آنچنان کارد به استخوانش گویا رسیده که دست به افشاگری مزند.

به گزارش افکارنیوز، کولایی می گوید: "برخی با رانت و پول وارد لیست «امید» شدند" اظهار نظری افشاگرانه که مطمئنا از سوی هم طیفی های وی با واکنش های فراوانی روبرو خواهد شد.

این عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب اعلام کرده است: «به هر حال افرادی که از امکان مالی و ارتباطات خوبی برخوردارند و چنین امکاناتی برای آنها فراهم است، قطعا نسبت به بقیه افراد شانس بیشتر و بهتری برای حضور در همه لیست‌های انتخاباتی دارند.»

وی دربخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت:«همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تاثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مساله را تکذیب نمی‌کنم.»

این افشاگری کولایی نشان می دهد اصلاح طلبان هیچ چارچوب خاصی برای انتخاب افراد و حمایت از آنها در انتخابات ها ندارند و هر آنکس که رابطه قوی رانتی و یا پول زیادی داشته باشد می تواند مورد مایت قرار گیرد.

مطمئنا این سخنان کولایی در این مقطع زمانی بی دلیل و حکمت نیست زیرا خودزنی برای جریان اصلاح طلبی محسوب می شود و شاید بتوان حدس زد بی ارتباط با انتخابات های سال آینده نباشد.

آیا اصلاح طلبان که عزم خود را با گام سوم امید برای پیروزی در شوراهای شهر و روستا در کل کشور و ریاست جمهوری برداشته اند باز هم می خواهند از افراد را به دلیل رانت و پول معرفی کنند؟ در این صورت کمردم با چه امیدی به لیست امید انها رای دهند وقتی افرادی بی صلاحیت جایگزین آنهایی که صلاحیت دارند می شوند.

قاعدتا با این الگو اداره شهر ها و روستاها به افرادی سپرده می شود که با رانت و پول آمده اند و این باعث ایجاد فساد خواهد شد.

انتظار است خانم کولایی شفاف تر در مورد این موضع خود اظهار نظر و اعلام کنند چه کسانی با رانت وارد لیست امید شده بودند و چه تعداد از نمایندگان مجلس که در لیست امید هستند شامل این موضوع هستند.

مصطفی حسینی