سیاسی شدن آموزش و پرورش به ضرر کشور است

حشمت الله فلاحت پیشه صبح امروز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس اظهارداشت: عمدتاً شما سوابق غیر آموزش و پرورشی دارید و روی برخی از موارد که سوابق آموزش و پرورشی وجود دارد، بحث داریم.

وی با اشاره به مسئولیت دانش در مجتمع آموزشی مفید، گفت: این مجتمع که در میان غیر انتفاعی ها است، خود اشرافی تر از سایر غیر انتفاعی ها است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه درد ما این است که دوستانی که خارج از وزارت آموزش و پرورش، در آموزش و پرورش مسئولیت گرفته اند، در راستای اصل ۳۰ قانون اساسی عمل نکرده اند، گفت: متاسفانه در برنامه پیشنهادی شما جای آموزش دولتی خالی است.

وی تصریح کرد: هر جایی هم که شعاری داده شده برای آن برنامه عملی وجود ندارد و این نگرانی کلی کشور است.

فلاحت پیشه بیان کرد: در مفید و جاهای دیگری هم که بوده اید، تمام مسئولیت های آن را بپذیرید و بر عهده بگیرید. موارد مختلف مثل تحصن، فتنه و تحریم انتخابات را باید بپذیرید.

وی با بیان اینکه اینها در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش حوزه بسیار حساسی است و سیاسی شدن آن به ضرر مملکت است. تجربیات تاریخی مختلف نیز این را ثابت کرده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: موضوع دیگر این است که از آنجایی که ایشان با بدنه آموزش و پرورش ارتباط نداشته اند، امیدی نیست که مشکلات این وزارتخانه حل شود. برخی از دوستانی که با چندصد میلیون تومان پاداش پایان کار بازنشسته می شوند، چگونه می توانند درد یک معلمی را بفهمند که با حقوق یک میلیون تومانی بازنشسته می شوند.