مشاجره لفظی یک نماینده با لاریجانی/داد نزنید! بنشینید سر جای خودتان

امروز نمایندگان بر اساس دستورات صحن به بررسی برخی لوایح و طرح‌ها پرداختند تا اینکه نقطه جوش یک نماینده برای عدم ارائه تذکر خود در صحن بالا رفت و در حین بررسی طرح استفساریه رسیدگی به تشکیل هیأت حل اختلاف استان بر اساس ماده 80 قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور، به هیأت رئیسه مجلس پرخاش کرد.

 

«اصلا متوجه ارائه تذکر بنده نمی‌شوید و نمی‌گذارید من تذکرم را بدهم» 

 

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان این اظهارات را فریادگونه خطاب به هیأت رئیسه تکرار می‌کرد و به سبک کسانی که حقی از او سلب شده با دست رئیس مجلس را مورد خطاب قرار می‌داد.

 

اما این پایان ماجرا نبود و برخی نمایندگان با مشاهده این صحنه به سرعت در کنار میز کوهکن تجمع کردند تا وی را آرام کنند.

 

این در حالی بود که لاریجانی با مشاهده این صحنه صراحتا به کوهکن اخطار داد و به وی گفت: حتما این اقدام شما خلاف قانون است. داد نزنید! بنشینید سر جای خودتان.

 

اما این کلمات کوهکن را که چون اسفند روی آتش بود عصبانی‌تر کرد تا اینکه وی کیف خود را از زیر میز برداشت تا از مجلس خارج شود. اما برخی از نمایندگان چون قاضی پور از خروج وی ممانعت کردند و بسیاری از نمایندگان دور این نماینده تجمع کردند و آن را به نشستن بر روی صندلی‌اش هدایت کردند.

 

البته تجمع کنار میز کوهکن چند دقیقه ای باعث شد تا نمایندگان با وی صحبت کنند و دلیل عصبانیت او را جویا شوند این در حالی بود که علی لاریجانی پس از دقایقی صندلی ریاست مجلس را که مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس واگذار کرد.