اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند،  چرخه هسته ای دوباره فعال خواهد شد

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم روز ملی استکبارستیزی در مقابل لانه جاسوسی با بیان اینکه برجام امروز معیاری در نمایش شخصیت آمریکا در معاهدات بین‌المللی است، گفت: به آمریکا تاکید می‌کنیم تعهدات خود را بی کم و کاست اجرا کند، اینجا ایران است، سرزمین مردمانی که اراده کرده اند در پرتو اسلام و انقلاب به هیچ قدرت بیگانه ای باج ندهند.

وی افزود: ملت ایران، ملت بافرهنگ، باشعور، باشخصیت و متعالی است که به تعهدات خود پایبند است، اما این تعهدات یکسویه نیست و صبر ملت ایران هم بی انتها نخواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما انتظار داریم مقامات آمریکایی، لنز و عینک دوران جنگ سرد را کنار بگذارند و با عینک جدید واقعیت های جدید امروز را نگاه کنند.

سردار سلامی عنوان کرد: در طول ۳۸ سال گذشته دیدند که حرف و ملت ایران یکی است، ملت ایران گاهی اول عمل می کنند بعد حرف می زنند پس این آزموده را دوباره نیازمایند و عاقلانه عمل کنند.

وی تصریح کرد: ما حقوقمان را تا آخرین لحظه ها تعقیب می کنیم، دشمنانمان را تا هر نقطه از جهان برای احقاق حقوقمان تعقیب خواهیم کرد؛ آمریکایی ها بدانند اگر به تعهداتشان در برجام عمل نکنند، ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه اگر آمریکا به تعهداتش به طور کامل عمل نکند، به نقطه اول برخواهیم گشت و سانتریفیوژهای تعطیل شده را دوباره فعال می کنیم، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران فقط در مقابل آمریکا متعهد نیست، فقط در برابر ۱+۵ تعهد ندارد، بلکه دولت جمهوری اسلامی ایران در برابر ملت ایران متعهد است و این تعهد، یک تعهد ذاتی، مستحکم و ریشه دار است.

سردار سلامی گفت: دولت به ملت ایران تعهد داده که اگر شما به تعهدات خود عمل نکنید، برجام را ساقط کرده و چرخه هسته ای دوباره فعال خواهد شد.

وی افزود: دشمنان هرگاه بر نقطه ای متمرکز می شوند، ما می فهمیم که آن نقطه، نقطه حقیقی ماست و باید آنجا را تقویت کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما مصمم هستیم تا احقاق حقوق حقه خود و از بین بردن ادبیات تحقیر در ذهن دشمنان پیش رویم، مسیر جهاد را ترک نکرده، هرگز میدان جهاد و دفاع از شرف و کرامت ملت ایران و ملت های مسلمان عالم را رها نکنیم.