به گزارش فارس، رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان امروز سهشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص فراهم شدن دسترسی کنسولی برای ارباب سیار که مدعی هستند مرتبط با ترور سفیر عربستان در واشنگتن است، گفت: اگر ادعا میکنند که این فرد ایرانی است، باید اسناد هویتی آن را در اختیار ما قرار دهند و دسترسی کنسولی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دو بار درخواست کرده‌ایم که آمریکایی‌ها این مستندات را ارائه کنند، اظهار داشت: هنوز مستقیما چیزی را دریافت نکرده‌ایم.

مهمان‌پرست همچنین به کشورهای مختلف از جمله عربستان توصیه کرد که برخورد مسئولانه در این زمینه داشته باشد و عجولانه قضاوت نکنند و اجازه ندهند یک کشور با طرح ادعاهای بی‌پایه و اساس نظم و امنیت بین‌المللی را به خطر بیندازد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ایجاد پایگاه نظامی ایران در ونزوئلا این خبر را صحیح ندانست.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره پاسخ اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت که هنوز پاسخی از سوی اشتون دریافت نشده است.

مهمان‌پرست همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های خود برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر با کمک مسئولان دولت انتقالی لیبی ادامه می‌دهد.
مشروح این اظهارات متعاقبا ارسال میشود.