به گزارش فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور بیانیهای ضمن اعتراض به تعویق افتادن دادگاه فائزه هاشمی پس از گذشت قریب به یکماه از پایان درخواست استمهال او خواستار تسریع در روند بررسی این پرونده و برگزاری دادگاه شده و نسبت به تحت شعاع قرار گرفتن این پرونده در جریان بررسی اختلاس اخیر هشداد داد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

" به مسئولان خیرخواه در قوای سه گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد به نوعی هم دستی با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومى به دستگاه‌هاى دولتى و قضائى در گرو آن است که این دستگاه‌‌ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهند. " امام خامنه‌ای

درحالی که پس از مدت‌ها انتظار قرار بود دادگاه فائزه هاشمی در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۹۰ برگزار شود ناگهان خبر موافقت با درخواست استمهال یک‌ماهه فائزه هاشمی توسط دادگاه انقلاب این شائبه را در ذهن مردم ایجاد کرد که نکند این بار هم قدرت آقازادگی بر عدالت غلبه کند و قوه قضائیه همچون دفعات گذشته با بیان جملات تکراری و ملال‌آور مانند این جمله که فعلا به مصلحت نیست این دادگاه برگزار شود؛ بیش از پیش باعثدلسردی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد قوه قضائیه شود.

اکنون بعد از گذشت ۳۴ روز از این مهلت و عدم برگزاری دادگاه مشخص شد که این نگرانی مردم خیلی هم بیجا نبوده لذا خطاب به مسئولین محترم قوه قضاییه عرض می‌کنیم که:

مردم با گذشت زمان ظلم‌هایی را که در فتنه ۸۸ بر آنها و نظام مقدس جمهوری اسلامی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است را فراموش نکرده‌اند و مصرانه خواستار برخورد با ایجاد کنندگان و یاری کنندگان فتنه در هر پست و مقامی هستند.

حداقل کاری که مسئولین قضایی برای تسلی خاطر خانواده‌های شهدای فتنه و آسیب دیدگان از فتنه می‌توانند انجام دهند این است که عاملان اصلی فتنه را محاکمه و اشد مجازات اسلامی و قانونی را در مورد آن‌ها اعمال کنند.

مصاحبه‌ای توهین آمیز علیه نظام با سایت ضدانقلاب روز آنلاین، سخنان توهین آمیز فائزه هاشمی در همایش دوم خرداد ۸۸، سخنان تحریک آمیز فائزه هاشمی مقابل صدا و سیما ۲۶ خرداد، اغتشاش ۳۰ خرداد با لیدری فائزه و خانواده، حضور فائزه هاشمی در تجمع غیرقانونی ۱۶ آذر دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، غائله روز عاشورا و بازهم حضور فائزه هاشمی و حضور وی در اغتشاش اسفند ۸۹ تنها بخشی از اتهامات و فعالیت‌های فائزه هاشمی در جریان فتنه است که تاکنون رسانه‌ای شده است و مشخص نیست که فائزه هاشمی به جز این اقدامات، فعالیت‌های دیگری نیز داشته است یا خیر؟

سوال ما دانشجویان ازمسئولین قوه‌قضائیه این است که اگر این اتهامات را یک فرد عادی هم انجام داده بود باز هم تا این حد با او تسامح صورت می‌گرفت. آیا خدای نکرده مسئولین حاشیه امنی برای خانواده هاشمی متصور هستند؟ تا چه زمانی با این اقدامات باید شاهد قربانی شدن عدالت در مسلخ دیکتاتوری فساد، فشارهای پنهان و دست‌های پشت پرده باشیم؟

چگونه است که میثم نیلی در خصوص شکایت یک فرد آن هم فقط به جهت انعکاس انتقادات دانشجویان در محضر رهبر انقلاب در سایت رجانیوز به دادگاه فراخوانده شده و بازداشت هم می‌شود اما پرونده فائزه هاشمی که ماه‌ها قبل از آن مطرح بوده همچنان بلا تکلیف مانده است؟

مسئولین قوه قضائیه بدانند که خواست دانشجویان و ملت ایران این است که علاوه بر پیگیری پرونده اختلاس ننگین اخیر از پیگیری این پرونده و برگزاری دادگاه وی غافل نشوند و بدانند که مردم ایران گناه حضور در فتنه را کمتر از اختلاس ۳ هزار میلیاردی نمی‌دانند و نباید پیگیری این پرونده تحت شعاع آن قرار بگیرد.

در پایان ما دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به مسئولین قوه قضاییه توصیه می‌کنیم که برای مبارزه با فساد و برقراری عدالت الگوی خود را حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) قرار دهند و با برقراری هرچه سریع‌تر دادگاه محاکمه فائزه هاشمی گوشه‌ای از دردهای مردم عدالت طلب را دوا کنند و همچنین از اصحاب رسانه تقاضا می‌کنیم که همچون گذشته تا برقراری دادگاه محاکمه فائزه هاشمی به شفاف سازی و آگاه سازی مردم در این مورد ادامه دهند و مسئولین بدانند مادامی که در مسیر حق و عدالت الهی حرکت کنند ملت غیور ایران پشتیبان آنان است.

والعاقبه للمتقین
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران