موضع گیری های روحانی مصرف انتخاباتی دارد

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه موضع گیری های اخیر رئیس جمهور بیشتر از آنکه راهکاری برای حل مشکلات کشور باشد، مصرف انتخاباتی دارد، گفت: موضع منتقد گرفتن نسبت به شرایط موجود در کشور توسط مسئول اول اجرایی امری غیرعادی و کم نظیر بین مسئولان است.

وی افزود: وقتی مسئولیت اشتغال و رفع بیکاری به عهده دولت است و نیز توزیع عادلانه کار بین زنان و مردان از وظایف قوه مجریه است، نقد کردن این مسئله برای اخذ رأی است.

این فعال سیاسی ادامه داد: وقتی منتقدان می گفتند بیکاری در کشور مشکلات بسیاری ایجاد کرده، دولت تقبیح می کرد، اما امروز شخص شماره یک قوه مجریه خود حرف منتقدان را تکرار می کند که این نوعی فرافکنی به شمار می رود؛ زیرا دولت با بودجه و اختیاراتی که دارد، خود باید پاسخگوی مردم باشد.

ترقی تصریح کرد: منتقدان مشکلات موجود در کشور را ضعف دولت تلقی می کنند، اما دولت با پرداختن به این مسئله آن هم در قالب سخنرانی هدفی جز اینکه ضعف دولت را به گردن نظام انداخته و آنرا ضعف نظام اعلام کند، ندارد. این‌گونه اظهارات یعنی ما در دوره چهار سال اول که مسئولیت و بودجه داشتیم نتوانستیم کاری کنیم باید در مرحله دوم کاری کرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تغییراتی که دولت در کابینه خود داده است، گفت: ۸۰ درصد مردم مشکل اقتصادی دارند و امر معیشت، بیکاری و رکود مهمترین گرفتاری ملت است که تمام این موضوعات با دستگاه اقتصادی مرتبط است، در حالی که در دولت عزمی برای چکش‌کاری تیم اقتصادی وجود ندارد.

وی افزود: درست است که در حوزه فرهنگ و آموزش نیز مشکلات بسیاری وجود دارد که این امر بر اساس نظرسنجی ها روشن است، اما اولویت مردم با اقتصاد است. دولت به جای توجه به مشکلات اقتصادی مسیر انحرافی را طی نموده و در حوزه فرهنگ، آموزش و ورزش تغییر و تحول ایجاد کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: دولت از این اقدام به دنبال یک هدف بوده و آن اینکه هر چه زودتر با تغییر وزیران این وزارتخانه ها از آبروریزی جلوگیری کند؛ اگر مشکلات حاشیه ای که در برخی وزیران وجود داشت و یا مسئله صندوق فرهنگیان رو می‌شد و وزیران این دو وزارتخانه استیضاح می شدند برای دولتی که خود را دولت پاکدستان می داند، چیزی از آبرو باقی نمی ماند.

ترقی تصریح کرد: دولت با این اقدام قصد دارد افکار عمومی را منحرف کند چون استراتژی ایجاد دو قطبی فرهنگی در کشور را دنبال می کند تا در اوضاع بد اقتصادی آن هم در آستانه انتخابات دغدغه مردم را به موافقین و مخالفین کنسرت تبدیل کند.