نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با انتقاد شدید از سناریوی ساختگی ترور سفیر عربستان در آمریکا، از این سناریو به عنوان فتنه جدید آمریکا و متحدانش برای تخریب جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بینالملل عنوان کرد و گفت: فرد ادعایی آمریکا در این باره فاسد، دائم الخمر، عیاش، دزد و مجرم بوده است.

به گزارش مهر به سرزمین وحی، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر صبح امروز در همایش پیامبر رحمت و امت واحده با شرکت زائران و روحانیان اهل تسنن در محل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت: در اوج قضایای اعتراض مردمی وال استریت آمریکا برای انحراف افکار عمومی مساله ساختگی داستان ترور سفیر عربستان را طراحی کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: هم مقام معظم رهبری و هم رئیس جمهور نسبت به این سناریوی ساختگی آمریکا واکنش نشان دادند و گفتند که ترور کار انسانهای بی تقوا و بی فرهنگ است و جمهوری اسلامی خود قربانی ترور است.

قاضی عسکر خاطر نشان کرد: صهیونیستها با تروریسم دولتی هر روز تعداد زیادی فلسطینی بی گناه را ترور می کنند، خود آمریکا و دولتهای غربی تروریست پرور هستند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی خطاب به دولتهای کشورهای اسلامی گفت: دولتها مراقب باشند؛ به ویژه در شرایط بیداری اسلامی دست برادری به هم داده و در دام نقشه فتنه انگیزی و تفرقه آمریکائیها و صهیونیستها نیفتند.

وی یادآور شد: باید دست در دست هم داده و هم وحدت ملتها و هم وحدت دولتها را رقم بزنیم. اگر این گونه شد، آنگاه " الاسلام یعلوا ولا یعلی علیه " یعنی اسلام برتر می شود و چیزی بالاتر از اسلام نخواهد بود.

حجت الاسلام با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که " آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند "، یادآور شد: اگر ما با هم متحد باشیم، پیروزیم و بدانیم که آمریکا هم مانند شوروی سابق شکست می خورد، آن گاه زمینه برای ابرقراری نظام اسلامی در دنیا فراهم می شود. این جمله با تکبیر حاضران مواجه شد.

قاضی عسکر تصریح کرد: مردم آمریکا می دانند که یک درصد مردم ثروتهای آنها را در اخیتار دارند که یا صهیونیست یا وابسته به صهیونیستها هستند و ۹۹ درصد مردم در فقر و گرفتاری به سر می برند و هر وقت بحران اقتصادی رخ می دهد، همان ۹۹ درصد مردم ضرر می کنند و ثروت همان یک درصد باز هم افزایش می یابد.

قاضی عسکر در مورد داستان ساختگی طرح اتهام ترور سفیر عربستان در آمریکا گفت: آن فردی که ادعا شده از طرف ایران قصد این کار را داشته، اولا سالها از کشور ایران فراری بوده و درآمریکا زندگی می کرده و آدم درست و حسابی نبوده، فاسد، دائم الخمر، عیاش و مجرم بوده و حتی دوستان او گفته اند، آدم سالمی نیست و در خود آمریکا قبلا به اتهام سرقت زندانی شده بود.

نماینده ولی فقیه یادآور شد: آمریکا یک چنین آدمی را علم کرده تا فتنه ای بین کشورهای اسلامی ایجاد کند و دولتهای اسلامی باید حواسشان جمع باشد.

قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجاج در سرزمین وحی با نورانیت همراه می شوند و تا زمانی که دور و بر گناه نگردند و به گناه آلوده نشوند، آن نورانیت همراه آنان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حج خداوند خواسته همه مسلمانان در زمان واحد و در مکان واحد مانند منی، مشعر و عرفات گرد هم آمده و دور یک خانه کعبه طواف کنند و همه رنگها و ترتیبات دنیایی برداشته و همه یک رنگ و یک لباس احرام ببندند و این نشان از وحدت امت اسلامی است و بادی مسلمانان وحدت داشته باشند.

قاضی عسکر گفت: اگر مسلمانان وحدت داشته باشند، هیچ قدرتی نمی تواند آنها را شکست دهد.