اظهارات کولایی مصداق همان پول های کثیف در انتخابات است/ دولت کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و بورخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اظهارات الهه کولایی مبنی بر اینکه برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند و هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود، گفت: ما نسبت به وجود این پول ها در انتخابات هشدارهای لازم را داده بودیم و حتی از وزیر کشور در مجلس سوال کردیم اما متاسفانه سوال مذکور تا پایان مجلس نهم در صحن مجلس مطرح نشد تا وزیر پاسخ دهد.

 وی افزود: اینکه افرادی در انتخابات از رانت و پول استفاده می کنند، برای ما روشن بود و حالا خود افراد به این نتیجه می رسند که افشا کنند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد: وقتی در حال حاضر یک فرد اصلاح طلب به صراحت اعلام می کند که برای بستن لیست امید در انتخابات مجلس دهم پول و رانت نقش داشته،  حقیقتی که ما قبلا می گفتیم را روشن تر کرده است و آنها الان آنرا افشا کردند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: وقتی وزیر کشور که نسبت به وجود پولهای کثیف حساسیت دارند و قبلا هم در این زمینه مطالبی بیان کرد، خوب است که با توجه به این سر نخی که کولایی داده، موضوع را با جدیت پیگیری کند.

وی افزود: ما از رئیس جمهور و همچنین از وزیر کشور می خواهیم که کمیته حقیقت یاب تعیین و این موضوع مهم و افشاگری انجام شده را بررسی کنند.

نماینده شاهین شهر، میمه و بورخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع باید برای مردم بصورت شفاف بیان شود و کسانی که مدعی شفافیت هستند حال باید در این زمینه برای مردم توضیح دهند که چرا در انتخابات و تعیین لیست انتخاباتی پول و رانت نقش آفرین بود.

حاجی دلیگانی گفت: حقیقت و ابعاد ماجرایی که کولایی از آن حرف زده قطعا خیلی زیاد است و آن حدی که افشا شده خیلی کمتر از اصل و ابعاد موضوع است که امیدواریم با تشکیل کمیته حقیقت یاب این موضوع به درستی برای مردم روشن شود.

خبرگزاری آنا وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در مصاحبه ای از الهه کولایی عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب منتشر کرد که شامل افشاگری های جدیدی از نحوه لیست بستن اصلاح طلبان با عنوان امید داشت.

وی گفت: برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند؛ هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود.

وی  «پول» و «رانت» را یکی از ابزارهای مهم برای ورود به سیاست و حضور در لیست‌های انتخاباتی دانست و گفت: پول و رانت و همچنین تلاش برای استفاده از سازوکارهای مؤثر در نتایج انتخابات؛ هیچ‌گاه از عرصه رقابت‌ها خارج نشده و نخواهد شد.

علیرضا تهرانی