به گزارش فارس، حجتالاسلام محمودرضا جمشیدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در کرمانشاه در جمع دانشجویان مبنی بر کهنه نشدن آرمانهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آرمان مقدس انقلاب اسلامی، آرمانی است که انبیاء الهی از ابتدا تا خاتمالانبیا(ص) و تمام ائمه(ع) به دنبال تحقق آن بودهاند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر " الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ "، ادامه داد: با توجه به این آیه خداوند می‌فرماید " ما اگر به مؤمنین تمکن دهیم، آنها به دنبال اقامه نماز، اقامه زکات، امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلام تحقق شعائر الهی و توحید هستند " بنابراین این امر هدف تمام انبیاء و مؤمنین به ویژه در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) است.

حجت‌الاسلام جمشیدی یادآور شد: در این آیه اراده الهی در متن آن بیان شده و خداوند پیامبرش را به هدایت فرستاد تا دین حق را بر تمام ادیان الهی مسلط کند و این امر در طول تاریخ به نسبت انجام شده اما در دوره حکومت حضرت مهدی(عج) به کمال خود خواهد رسید و تمام دنیا را دربر می‌گیرد.

* انقلاب اسلامی فرصتی برای اقامه ارزش‌های الهی است

وی تأکید کرد: انقلاب و جمهوری اسلامی در واقع تمکن و فرصتی برای اقامه ارزش‌های الهی بوده و تا انتهای عالم هستی نیز ادامه دارد از این رو چنین آرمانی نه تنها کهنه‌ نمی‌شود بلکه به بلندای تاریخ است و در هر دوره‌ای که فرصتی برای مومنین پیدا شود، آنها به دنبال تحقق این آرمان‌ هستند.

قائم مقام حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کرامت انسانی و حفظ حقوق مردم جزء اهداف انقلاب اسلامی است، افزود: این اهداف بلند همواره وجود دارد و تمام بشریت به دنبال تحقق آن است در حالی که خداوند این فرصت را به برکت رهبری امام(ره)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خون پاک شهدا و در صحنه بون مردم به ما عنایت کرده است.

وی بیان داشت: اشکال و قالب‌های اجرای این آرمان‌های بلند می‌تواند متفاوت باشد و تغییر کند لذا ما باید همواره بهترین ساز و کار را تدوین کنیم و به کار گیریم.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به بخشی از بیانات رهبری مبنی بر فاصله داشتن نظام اسلامی با جامعه اسلامی به تبیین علل آن پرداخت و خاطر نشان کرد: تحقق جامعه اسلامی نسبی است، یعنی نسبت به آنچه که ایران در گذشته داشته، جمهوری اسلامی در حال حاضر در منظر متعالی است؛ حکومت الهی وعده تحقق جامعه‌ای است که در آن کرامت انسانی در حداکثر اعلی باشد و رفاه و تمدن اسلامی در آن موج زند لذا طبیعی است که این فاصله وجود دارد اما آنچه مهم است، حرکت کلی نظام به سمت قله‌های بلند است.

وی در خصوص فرمایشات معظم له مبنی بر پرداختن به علل زاویه‌گیری و انحراف از مسیر مستقیم انقلاب، تصریح کرد: رهبری مسئول تضمین حرکت کلی نظام به سمت آرمان‌های بلند اصیل و ناب اسلامی است چراکه نظام بر این آرمان‌ها استوار شده است، بر همین اساس ایشان فرمودند مقام ولایت درهر کجا که انحرافی در آرمان اصلی ببیند، حتماً‌ وارد خواهد شد.

* رهبر انقلاب حافظ کیان اسلام و تشیع است

حجت‌الاسلام جمشیدی با تأکید بر اینکه استکبار ستیزی و عدم وابستگی به شرق و غرب، استقلال، کیان تشیع و اسلام از اصول والای انقلاب اسلامی است، گفت: رهبری همواره حافظ این اصول و کیان است لذا هرجا احساس کنند اصل اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی در خطر است، مستقیم وارد می‌شوند.

وی اضافه کرد: ‌ در مسئولیت‌های قوا، رهبری در قالب هدایت‌های کلان و راهبردی وارد می‌شوند، نه در قالب دخالت در امور جزئی از این رو در انحرافات اجرایی نباید ادعا کرد که رهبری در جریان بوده است.

* بیداری اسلامی مولود انقلاب اسلامی و ایستادگی رهبری است

قائم مقام حوزه علمیه قم درباره نسبت امت اسلامی به عنوان آخرین " حلقه زنجیره منطقی اندیشه سیاسی رهبری " و بیداری اسلامی، متذکر شد: امت اسلامی پیام انقلاب اسلامی را به خوبی درک کرده است در واقع بیداری اسلامی محصول پایمردی نظام، ‌ شخص رهبری و امت اسلامی در این سال‌هاست، آنها با ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی به دنیا و ملت‌های منطقه ثابت کردند که می‌توان در برابر زورگویی‌ و بی‌عدالتی و ظلم ایستاد و نتیجه گرفت.

وی با بیان اینکه این تفکر که هر حرکتی در برابر مستکبران محکوم به شکست است، توسط جمهوری اسلامی زیر سوال رفت و نظام اسلامی نشان داد، این موضوع فرضیه‌ استکبار و محکوم به شکست است، گفت: اگر ملتی به خدا و توان خود تکیه کند و در سایه یک رهبری واحد قرار گیرد، با وجود تمام فشارها پیروز مبارزه با استکبار خواهد بود.

حجت‌الاسلام جمشیدی عنوان کرد: بخش عمده برنامه‌ استکبار علیه ملت‌ها، مبنی بر ایجاد رعب، ‌ تبلیغات و استفاده از رمق خود ملت‌ها است لذا شکل‌گیری بیداری اسلامی مولود انقلاب اسلامی و پایمردی رهبری و مردم است.

وی در بخش پایانی گفت‌وگوی خود به ارزیابی سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه پرداخت و تصریح شد: سفر اخیر رهبر انقلاب تمام تئوری‌ کارشناسان غربی و برخی تحلیل‌گران وابسته داخلی را به هم ریخت، چرا که گمان می‌کردند نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل تحرکات مرزی در این استان‌ها پایگاه مردمی چندانی قوی ندارد، درحالی که سفر حضرت آقا نشان داد نه تنها در دل پایتخت جمهوری اسلامی بلکه در اقصی نقاط ایران و جهان اسلام، هرجا که رهبری پا گذارند امواج خروشان امت اسلامی با قلب‌های ملتهب، عاشق و مشتاق، مستقبل ایشان است.

قائم مقام حوزه علمیه قم در خاتمه پیوند عمیق مردم با ولایت را پیوندی عاطفی، عقلانی و دینی خواند و ادامه داد: در استان کرمانشاه و شهرهای آن که قومیتهای مختلفی زندگی میکنند، تمام مذاهب و فرق، عاشقانه و یکپارچه به پیشواز رهبری آمدند که این امر جایگاه عاطفی و عقلانی رهبر انقلاب را در بین مردم نشان میدهد.