قدرت فرهنگ از قدرت سیاست و اقتصاد بیشتر و قوی تر است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در تالار وحدت برگزار شد، طی سخنانی اظهارداشت: جنتی تلاش کرد امید آرامش و اطمینان را به بخش فرهنگ کشور برگرداند، قدرت فرهنگ از قدرت سیاست و اقتصاد بیشتر و قوی تر است به همین خاطر انتظارات از بخش فرهنگ بالاست.

ور در ادامه افزود: هرچه پیش رفتیم قدرت قانونی و حقوقی وزارت ارشاد کاهش پیدا کرده، امکانات مادی بدلیل تنوع سازمان ها و ارگان هایی که سهمی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهند، باعث شده سهم ارشاد کم شود و به آن دستگاه‌ها پرداخت شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: اتفاقا آن دستگاه ها که بخش زیادی از کارها بر دوش آنان است و پول های مفصلی از دولت دریافت می‌کنند؛ نه پاسخگو هستند و نه اگر وضع فرهنگی کشور بررسی شود آنان مورد سوال قرار می‌گیرند که در مقابل امکانات چه اقداماتی کرده اید.

جهانگیری بیان کرد: مسئولیت دولت بازگشت به قانون، مبارزه با فساد و قانون گریزی بوده، ارتقا سرمایه‌های فرهنگی و جلب اعتماد از دست رفته مردم به نظام بوده است.

وی تصریح کرد: باید در بخش فرهنگ از رویکردهای سیاسی و امنیتی به رویکرد علمی و فرهنگی بیشتر توجه کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: امضای وزارت ارشاد باید برای همه برای قوه قضاییه امامان جمعه و نیروهای انقلاب محترم شمرده شود.