برجام برای ایران قدرت نیافرید بلکه موانع مهار قدرت ایران را کنار زد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرده است، صبح امروز در جمع دیپلمات ها و مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در لبنان حضور یافت.

ظریف طی سخنان کوتاهی در این جمع صمیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان به اهمیت لبنان و تحولات آن در منطقه اشاره کرد و افزود: اجماع گروه‌های لبنانی و توافق سیاسی بدست آمده در این کشور، اتفاق مهمی است که جز با خواست و اراده مردم و همه گروه‌های مختلف بدست نیامد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: لبنان مظهر مقاومت و پیروزی است. نقش حزب الله و رهبر مقاوم آن برادر عزیز جناب آقای سید حسن نصرالله به عنوان سمبل مقاومت موجب مباهات و افتخار همه ماست.

وی ضمن بیان این نکته که مردم مظلوم یمن و سوریه تاوان بازی مخرب سیاسی برخی کشورهای عصبانی در منطقه را می پردازند خاطر نشان ساخت: همواره گفته ایم برجام برای ایران قدرت نیافرید بلکه موانع مهار قدرت ایران را کنار زد؛ از همین رو عده‌ای از کشورها از این وضعیت جدید نگران و عصبانی هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان مسئولیت کارگزاران روابط خارجی را یک مسئولیت تاریخی و خطیر دانست و افزود: باید از تمامی لحظه ها و فرصت ها بخوبی بهره برداری هوشمندانه و در جهت ثبات و پیشرفت در منطقه استفاده کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در این مسیر وفاداری به آرمانهای امام راحل و اجرای فرامین مقام معظم رهبری راه گشای همه ماست تا بتوانیم وظیفه خود در شرایط حساس کنونی را به نتیجه برسانیم تا در برابر خدا و مردم خوب ایران شرمنده نباشیم.