ترامپ آخرین میخ را بر تابوت مذاکرات زد

حسین کنعانی‌مقدم‌ تحلیگر مسائل سیاسی‌ و استراتژیک‌ در بیست‌ و دومین نمایشگاه مطبوعات‌ و خبرگزاری‌ها درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: انتخاب ترامپ آخرین میخ بر تابوت مذاکرات خوشبینانه با آمریکا بود.

وی افزود: سیاست آمریکایی‌ها چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات در قبال خاورمیانه فرقی نمی‌کند و دو روی یک سکه است و هر دو تحت‌تأثیر صهیونیست‌ها هستند و همان روشهای ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی را دنبال می‌کنند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی و استراتژیک با بیان اینکه با انتخاب ترامپ بحرانهای داخلی آمریکا تشدید می‌شود، اظهار کرد: وجود شکافهای طبقاتی‌، سیاست‌های غلط آمریکا در روابط خارجی و اتکای اقتصاد آمریکا به دلارهای نفتی عربستان از گسلهایی است‌ که‌ با انتخاب ترامپ بیشتر می‌شود‌ و این به نفع ماست.

کنعانی مقدم ادامه داد: می‌توانیم شاهد آغاز دوران جنگ داخلی آمریکایی‌ها در عرصه سیاست باشیم و آمریکاییها دیگر نمی‌توانند مانند گذشته در منطقه خاورمیانه حضور یابند.

وی درباره آینده سیاسی هیلاری کیلینتون در آمریکا اظهار کرد: با فتنه‌ای که هیلاری کیلینتون در منطقه ایجاد کرده است تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ از صحنه سیاسی آمریکا کنار نخواهد رفت.

تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک درباره احتمال استفاده ترامپ از قدرت سخت برای پیشبرد اهداف آمریکا تصریح کرد: با توجه به مشکلات داخلی آمریکا احتمال می‌رود، ترامپ از پول کشورهای عربی به جای استفاده از سرمایه آمریکا استفاده کند و اگر هم بخواهد قدرت نظامی را به کار گیرد، در جهت تأمین امنیت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

کنعانی مقدم درباره سیاست آمریکا در قبال ایران گفت: مهمترین بحث سیاست خارجی آمریکا همچنان ایران خواهد بود‌ و‌ در این حوزه سیاست واگرایی و سخت‌گیری علیه ایران را اجرا می‌کنند که این موضوع از آن جهت که تکلیف ما را با آمریکایی‌ها مشخص می‌کند، به  نفع ماست و به ما می‌فهماند که‌ برای حل مشکلات خود باید به سراغ اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه دفاعی برویم.

وی‌ در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: به نظرمن انجام رقابت‌های جناحی به جای رقابتهای فردی‌ و ایجاد یک تفاهم ملی برای حل مشکلات کشور بین تمام احزاب و گروهها راهکارهای حل خلاء احزاب قدرتمند در کشور است و جریانات سیاسی باید به جای رقابت تخریبی رفاقت کارآمدی را سرلوحه کار خود قرار دهند.