فعلا به کسی جز روحانی فکر نمی‌کنیم

ولی‌الله‌ شجاع‌پوریان عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه اتحاد ملت فعالیت تشکیلاتی خود را در قالب کمیته‌های تخصصی ادامه می‌دهد، گفت: کمیته‌های تخصصی و دفتر سیاسی این حزب به طور مداوم جلسات مختلفی را برگزار می‌کند.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه مجموعه اعضای حزب اتحاد ملت در برخی از تشکل‌های دیگر اصلاح‌طلب حضور دارند، گفت: برخی از اعضا در انجمن مدرسین دانشگاه‌ها و برخی نیز در تشکل‌های اصلاح‌طلب مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه منهای فعالیت قبل از صدور مجوز حزب، اعضا در قالب سایر اعضا به فعالیت خود ادامه داده و می‌دهند، گفت: در انتخاب شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری 96 ذیل جریان عمومی اصلاحات حضور خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون تبعیت از حزب اتحاد ملت از شورای هماهنگی اصلا‌ح‌طلبان یا شورای عالی اصلاحات اظهار داشت: شورای هماهنگی بخشی از مجموعه اصلاح‌طلبان است و مجمع مشورتی رییس دولت اصلاحات بخش دیگری از نیروهای ما هستند و همه اینها بعدها دور هم جمع می‌شوند و شورای عالی را تشکیل می‌دهند و مجموعه ما نیز در زیرمجموعه شورای عالی اصلاحات حرکت می‌کند.

شجاع‌پوریان ادامه داد: تصمیم نهایی را در مسائلی چون انتخابات و فعالیت‌های دیگر سیاسی شورای عالی اصلاح‌طلبان می‌گیرد. 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پاسخ به سؤالی پیرامون  چگونگی ورود حزب اتحاد ملت به انتخابات 96 با بیان اینکه برای انتخاب ریاست جمهوری تکلیف ما روشن است، تصریح کرد: از آقای روحانی حمایت خواهیم کرد و در شرایط فعلی به کسی جز ایشان فکر نمی‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه انتخاب فرد دیگری توسط اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری از اساس نادرست است، گفت: با جمیع شرایط عملکرد آقای روحانی قابل قبول و خوب بوده است و به همین دلیل ایشان را برای انتخابات 96 گزینه خود می‌دانیم.

شجاع‌پوریان در پاسخ به این سؤال که آیا عملکرد آقای روحانی را در حوزه‌هایی چون اشتغال، قابل قبول می‌دانید، گفت: مجموعه ما به سر جمع عملکرد آقای روحانی نمره قبول می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سؤال که چرا عده‌ای دولت را رحم اجاره‌ای اصلاحات می‌دانند و یا برخی شخصیت‌های دولتی دولت تدبیر و امید را تنفس مصنوعی برای اصلاحات قلمداد می‌کنند، اظهار داشت: بدون اغراق باید گفت برخی از این موارد بازی با الفاظ است و برآیندش این است که طوری چینش واژه‌ها انجام شود تا از درونش افتراق و اختلاف بیرون بیاید. 

وی افزود: افرادی در جریان اصلاحات ممکن است دیدگاه‌های دیگری داشته باشند ولی آنچه این جریان حمایت می‌کند تشکل‌های شورای هماهنگی و ذیل آن هستند و همچنین رهبران سطح بالای اصلاح‌‌طلبان و یا شورای عالی اصلاحات، حامیان اصلی جریان اصلاح‌طلبی محسوب می‌شوند.

شجاع‌پوریان تاکید کرد: مجموعه اصلی ما چنین ادبیاتی را برای آقای روحانی صحیح نمی‌دانند و ما در فرآیند عقلانی و قانونی و اختیار خودمان به آقای روحانی رای دادیم. 

وی ادامه داد: زمانی که گزینه اختصاصی ما آقای عارف بود به نفع روحانی کنار کشیدیم و در این 3-4 سال روحانی از مجموعه نیروهای اصلاحات در دولت و کابینه‌اش استفاده خوبی کرده است و دفاع ایشان از حقوق مردم نیز خوب بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه شناختی که امروز از آقای روحانی داریم در سال 92 به این حد نبوده است، گفت: روحانی حداقل در دفاع نظری و بیانی از حقوق قانونی مردم خوب درخشیده است. 

شجاع‌پوریان ادامه داد: در اشتغال شرایط خوبی نداریم ولی مسئول کمبودها دولت روحانی نیست. اگر روند فکری و رویکرد دولت قبل با انتخاب متفاوت‌تری از آقای روحانی ادامه پیدا می‌کرد امروز وضع مناسبی نداشتیم.