فتنه فیل و الاغ؛ آمریکا در دود و آتش/ سکوت مطلق رسانه های آمریکایی+عکس و فیلم

گروه سیاسی- در رقابت دیروز کلینتون و دونالد ترامپ برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا، نامزد حزب جمهوری خواه کلیددار کاخ سفید شد.

به گزارش افکارنیوز، ساعاتی پس از اعلام خبر پیروزی ترامپ، بهت و ناباوری عجیبی طرفداران هیلاری را فراگرفت. هواداران و مخالفان ترامپ – رئیس جمهور جدید آمریکا- در مقابل کاخ سفید تجمع کردند و علیه یکدیگر شعار دادند.

jpg

از طرف دیگر در سایر شهرها و ایالات آمریکا نیز معترضین خشمگین در اعتراض به نتیجه انتخابات، پرچم‌ها را به آتش کشیدند.

التلا

همچنین طرفداران نامزد بازنده انتخابات در اعتراض به رای نیاوردن خانم کلینتون، با آتش زدن سطل‌های زباله و سردادن شعار"ترامپ رئیس جمهور ما نیست" و لعنت به ترامپ" دست به آشوب های خیابانی زدند که شدت این اقدامات منجر به صدور دستور مقابله پلیس با این آشوبگران گردید.

photo_2016-11-10_08-36-10

دامنه اعتراضات به دانشگاه‌های آمریکا کشیده شد و دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا و سان دیگو و ... به طرفداری از کاندیدای مغلوب برخواستند و با نوشتن توئیت‌های مختلف و سردادن شعارهایی علیه ترامپ، دست به تظاهرات زدند.

شورش های خیابانی و تظاهرات امروز انتخاباتی در آمریکا، شباهت عجیبی به دورانی نه چندان دور در ایران داشت و ناخودآگاه روزهای فتنه 88 را برای هر بیننده مطلعی تداعی میکرد؛ با این تفاوت که اینبار رسانه‌های آمریکا در خوابی عمیق به سر می‌بردند و می‌کوشیدند در سکوتی عامدانه، فتنه را قبل از شله‌ور شدن در نطفه خاموش کنند و از ریختن بیش از پیش آبروی آمریکا که در مناظرات تلویزیون حسابی خدشه‌دار شده بود، جلوگیری نمایند.

آمریکایی ها که سابقه هدایت انقلابهای رنگی را در پرونده دارند، در سال 88 با همکاری سران فتنه، رویای آشوب و برهم زدن نظم و امنیت عمومی جامعه را با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سر می پروراندند. اما نمی‌دانستند ملت هوشیار ایران هر اختلافی هم داشته باشند، چشم بر لبان رهبر فرزانه‌ای دوخته‌اند که با یک انگشت اشاره‌اش، تمام فتنه‌ها را خاموش خواهند کرد.

کلینتون در کتاب خاطرات خود، "انتخاب‌های سخت"، به مسئله اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نیز اشاره کرده و می‌نویسد:

"دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 در ایران با صرف ده‌ها میلیون دلار به آموزش بیش از 5000 نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت."

هیلاری کلینتون، نماینده شکست خورده امروز آمریکا که بلافاصله خود را از آشوب‌ها کنار کشید تا آنچه کوشید بر سر ایران بیاورد دامنگیر کشور خودش نشود، در کتابش با اشاره به حمایت‌های پشت پرده وزارت خارجه تحت امرش از اغتشاشات سال 1388 ایران می‌نویسد:

"تیم من در وزارت خارجه در پشت صحنه، تماس‌های مستمری با فعالان در داخل ایران برقرار می‌کرد و با مداخله‌ای فوری توانست از توقف توئیتر به خاطر تعمیرات جلوگیری کند. اگر توئیتر تعطیل می‌شد تظاهرات‌کنندگان یکی از ابزارهای مهمشان برای ارتباط را از دست می‌دادند."

وی در بخش دیگری از این کتاب تأکید می‌کند به نظر او، دولت اوباما باید حمایت فعال‌تری از مخالفان داخلی ایران در زمان اغتشاشات به عمل می‌آورد، اما سپس اعتراف می‌کند مشخص نیست که آیا چنین رویکردی به نتایج دیگری از آن‌چه اتفاق افتاد، ختم می‌شد یا خیر.

در حقیقت این اعتراف خانم کلینتون نشان از آن دارد که آنها حساب همه چیز را کرده بودند به جز یک موضوع که آنهم تدابیر سکاندار انقلاب در شرایط بحرانی و حمایت بی‌چون و چرای مردم با هر گرایش سیاسی که داشته باشند از فرامین ایشان است. مقام معظم رهبری با درایت و هوشیاری و اقدامات زیرکانه، نقشه های چندین ساله آنها را خنثی نمود و با مدیریت همه جانبه، ایران را از منجلابی که آمریکایی ها طراحی کرده بودند نجات داد.

امروز را تاریخ فراموش نمی کند. روزی که آمریکا در دامی که سالهاست برای ایران پهن کرده گرفتار شد، اما با سانسور رسانه‌ای خود نگذاشت صدای آن آنگونه که باید به گوش جهانیان برسد.

آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با همکاری سران فتنه و مطرح نمودن ادعای تقلب در انتخابات و برجسته سازی اتفاقات آن زمان از طریق رسانه های جمعی، سعی در مخدوش کردن چهره نظام جمهوری اسلامی را داشت در حالیکه در اوضاع کنونی آمریکا که معترضان با عدم پذیرش نتیجه انتخابات به خیابانها ریختند، دولت و ملت ایران بر طبق قوانین بین المللی در مسائل داخلی این کشور هیچ دخالتی نکردند.

یقینا شورش های امروز آمریکا مصداق عینی آیه مبارک قرآن کریم است که خداوند منان می فرمایند:

 "و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین"

و این آتش زیر خاکستر، روزی چنان افروخته خواهد شد که دیگر کسی را یارای خاموش کردن آن نیست.

"نویسنده: سودابه صدری"

کلیپ کوتاهی از شروع اغتشاشات پس از انتخابات آمریکا را در زیر دانلود نمایید.

 

 

 

حجم ویدیو: 1.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:12