اشتیاق اصلاح طلبان برای پیروزی کلینتون به خاطر وعده دموکراتها برای حمایت از آنها در انتخابات بود

گروه سیاسی- سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به تیتر و عکس های صفحه اول های برخی از روزنامه های اصلاح طلب که از شب قبل هیلاری کلینتون را رئیس جمهور بعدی آمریکا نامیدند، گفت: این اشتیاق و عجله طیف اصلاح طلب داخل کشورمان برای پیروزی کلینتون دلیل آشکار داشت و آن هم این بود که دموکرات ها قبلا در مواضع خود از اصلاطلبان حمایت کرده بودند.

وی افزود: تیم دموکراتها قبلا اعلام کردند اگر در آمریکا قدرت را بدست بگیرند، از طیف اصلاح طلبان ایران در انتخابات آینده حمایت خواهند کرد و این مواضع خود را هم بطور آشکارا بیان می کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به خاطر این مواضع و این حمایت ها بود که اصلاح طلبان ایران علاقه داشتند تا کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود و رسانه های اصلاح طلب حتی از روز قبل تیترهایی در این زمینه زدند.

نقوی حسینی با اشاره به سیاست حاکمیت آمریکا در قبال ایران و کشورهای جهان گفت: حاکمیت آمریکا به دنبال تجاوز، سلطه گری، غارت ملت ها، استعمار و بحران سازی برای کشورهاست و در این زمینه جمهوری خواهان و دموکراتها با یکدیگر فرقی ندارند.

وی با بیان اینکه هدف هر دو حزب یکی است، گفت: هر دو حزب آمریکایی به دنبال تیغ زدن و سر بریدن ملت ها هستند. دموکرات ها با پنبه سر می‌برند اما جمهوری خواهان کمی آشکارتر.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع تند ترامپ در ایام تبلیغات انتخاباتی گفت: قطعا ترامپ دوران انتخابات با ترامپ رئیس جمهور تفاوت خواهد داشت. وی برای بدست آوردن آرای مردم خود اظهاراتی بیان کرد که در میدان عمل دیدگاهها متفاوت خواهد شد.

نقوی حسینی اظهار امیدواری کرد تا دولت آمریکا در چارچوب توافق برجام حرکت کند و حتی بد عهدی که گذشته وجود داشته را کنار بگذارد و به تعهدات خود پایبند باشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر آمریکائیها برجام را پاره کنند، ما آنرا آتش می زنیم، گفت: بهر حال جمهوری اسلامی ایران این آمادگی کامل را دارد تا مناسبات خود را بر اساس رفتار آمریکائیها تنظیم کند.

 روزنامه های اصلاح طلب آنقدر برای پیروزی کلینتون عجله داشتند که از شب قبل او را رئیس جمهور بعدی آمریکا نامیدند.

در این زمینه روزنامه خبر جنوب در تیتری درشت اینگونه نوشت: « کلینتون اولین رئیس جمهور زن آمریکا شد».

همچنین روزنامه شرق، آسیا، آرمان و دنیای اقتصاد عکس صفحه اول خود را به خوشحالی کلینتون اختصاص دادند.