وزیر کشور باید در خصوص اظهارات کولایی و نقش پول در انتخابات به مجلس پاسخگو باشد

گروه سیاسی- جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به اظهارات الهه کولایی مبنی بر اینکه برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند و هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود، گفت: اظهارات کولایی و استفاده اصلاح طلبان از پول، ثروت و قدرت در انتخابات یک واقعیت است و نمی توان آنرا کتمان کرد.

 

وی افزود: اصلاح طلبان چون به مراکز مالی دسترسی داشتند و قدرت اجرایی هم داشتند، از این رانت و ثروت استفاده کردند.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه قدرت و ثروت اگر با هم همراه شود، فساد ایجاد می کند، گفت: زمانی که موضوع حقوق های نجومی مطرح شد، نماینده ای که پدرش حقوق نامتعارف بیش از 50 میلیون تومانی دریافت می کرد، این حقوق نجومی را حق پدر خود می دانست.

کوچکی نژاد گفت: برخی از اعضای لیست امید با شیوه خاصی به مجلس آمدند و در حال حاضر می بینیم که هم طیف های آنها به این مساله اعتراف می کنند.

وی با اشاره به اظهارات سال گذشته وزیر کشور در خصوص نقش پول های کثیف در انتخابات گفت: باید از وزیر کشور پرسید که چه کسانی از این پول ها در انتخابات استفاده کردند و این وزیر باید در خصوص اظهارات کولایی و نقش پول در انتخابات به مجلس پاسخگو باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: شورای نگهبان و همچنین ناظرین و مسئولین امر انتخابات باید در خصوص این افشاگری حساس باشند و موضوع را در انتخابات مورد توجه قرار دهند.

خبرگزاری آنا وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در مصاحبه ای از الهه کولایی عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب منتشر کرد که شامل افشاگری های جدیدی از نحوه لیست بستن اصلاح طلبان با عنوان امید داشت.

وی گفت: برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند؛ هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود.

وی  «پول» و «رانت» را یکی از ابزارهای مهم برای ورود به سیاست و حضور در لیست‌های انتخاباتی دانست و گفت: پول و رانت و همچنین تلاش برای استفاده از سازوکارهای مؤثر در نتایج انتخابات؛ هیچ‌گاه از عرصه رقابت‌ها خارج نشده و نخواهد شد.

علیرضا تهرانی