به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "پاکستان تودی"، سفر ۲ روزه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان که احتمالاً در روز پنجشنبه (۲۰ اکتبر) انجام خواهد شد باعث به تأخیر افتادن سفر محمود احمدی نژاد به پاکستان شد.

با این حال این منبع می‌افزاید: یک دیپلمات خبر به تعویق افتادن سفر از پیش برنامه‌ریزی شده احمدی نژاد به پاکستان را تأیید کرد اما گفت که این تأخیر ارتباطی با سفر کلینتون نداشته و تنها به خاطر تغییر در برنامه رئیس جمهور ایران بوده است.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، کلینتون که در رأس هیئتی بلند پایه به اسلام‌آباد سفر می‌کند تلاش خواهد کرد تا بار دیگر روابط تیره شده پاکستان و آمریکا را به حال عادی بازگرداند.

ژنرال " دیوید پترائوس " رئیس سیا، ژنرال " مارتین دمپسی " رئیس ستاد مشترک ارتش و چند تن دیگر از مقامات آمریکایی کلینتون را در این سفر همراهی خواهند کرد.

گفته می‌شود که کلینتون در این سفر دیدارهایی با " زرداری " رئیس جمهور، " گیلانی " نخست وزیر، " حنا ربانی " وزیر امور خارجه و ژنرال " اشفاق کیانی " رئیس ستاد ارتش پاکستان خواهد داشت.

این در حالی است که به گزارش " فارن پالسی "، وزارت امور خارجه آمریکا خبر سفر هفته جاری کلینتون به پاکستان را تأیید نکرده است.

به گفته این منبع، خبرهای رسیده حاکی از آن است که کلینتون در طول این سفر دیدارهایی نیز از لیبی، افغانستان، تاجیکستان و عمان خواهد داشت.