کنایه‌های وزیر اطلاعات احمدی‌نژاد به هاشمی رفسنجانی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حیدر مصلحی عصر امروز در همایش بصیرتی تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان سپاه پاسداران، اظهار داشت: مأموریت و پاسداری از انقلاب تنها در قالب تیپ و پادگان دربسته نیست.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: سربازان و پاسداران علاوه بر مأموریت پاسداری از انقلاب اسلامی در منطقه تعریف‌شده، بخش سنگینی مربوط به ارتباطات و خانواده‌ها و کار توجیحی و هدایتگری نسبت به جامعه را به دوش دارند.

مصلحی با تأکید بر اینکه پاسداری از انقلاب محیط خاصی را نمی‌شناسد بیان کرد: پاسداری از انقلاب محدود به‌جایی نیست و امام(ره) حساب‌شده و دقیق در تدوین قانون اساسی پیش‌بینی آینده نظام و انقلاب را با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفظ نظام کرده است.

وی با بیان اینکه دفاع از جمهوری اسلامی یکی از مأموریت‌های سپاه پاسداران به‌عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: سپاه مأموریت‌های بزرگ و سنگینی در حفظ انقلاب در پیش دارد و امروز که ما در مسیر جنگ نرم قرار گرفتیم کار بسیار سخت‌تر می‌شود زیرا جنگ نرم حد و مرزی ندارد.

وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر شناسایی تهدیدات دشمن و توجه به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: محوریت فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در زمینه بحث نفوذ است و مسئله نفوذ به‌عنوان یکی از تهدیدات بزرگ و سنگین انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

مصلحی با اشاره به اینکه سابقه نفوذ بحث جدیدی نیست، اعلام کرد: مسئله نفوذ از ابتدای خلقت انسان وجود داشت و شیطان به‌عنوان نخستین طراح این مسئله در انسان بود ولی در موقعیت‌های مختلف و بنا به وضعیت‌های متفاوت، طراحی دشمن در مقوله نفوذ طراحی جدیدی می‌شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مراسم 14 خرداد سال گذشته در مراسم ارتحال امام(ره) گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشی حکیمانه فرمودند که اگر ما راه امام را گم یا غفلت کنیم یا عمداً راه امام را کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهد خورد.

مصلحی افزود: این فرمایش رهبر معظم انقلاب دارای سه بخش است که درباره گم کردن راه امام(ره) خطابشان به نسل سوم و چهارم و نسل جوان انقلاب است که امام(ره) را ندیده و صحبت‌های ایشان را نشنیده‌اند که راحت می‌تواند با فضاسازی راه امام راحل را گم کند و ببینید که امروز چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز عده‌ای در کشور راه افتاده و حرف‌های صریح امام(ره) در صحیفه نور و وصیتنامه را کنار گذاشته و از امام خاطره نقل می‌کنند گفت: امام راحل در بحث پذیرش قطعنامه نیز فرمودند که من جام زهر نوشیدم اما عده‌ای فرمایش ایشان را کنار گذاشته و از ایشان خاطره نقل می‌کنند که امام(ره) به من گفت که من از پذیرش قطعنامه خیلی خوشحالم.

وی با اشاره به اینکه هدف از بیان این خاطرات گم کردن راه ایشان است افزود: زمانی که خاطره گفته می‌شود شمایی که آنجا حضور نداشتید و در جریان مؤخرات و مقتضیات و مباحث مطرح‌شده قرار ندارید و این آقا همان یک بخش از فرمایشات مدنظر خود را مطرح می‌کند ولی صحبت‌های صریح امام(ره) را کنار می‌گذارد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری دشمن در تحریف فرمایشات امام خمینی(ره) است تصریح کرد: گم‌شدن راه به‌خصوص برای نسل سوم و چهارم و نسل جوان از عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌های دشمن است.

وی غفلت کردن از راه امام(ره) را یکی دیگر از دلایل سیلی خوردن احتمالی ملت ایران در کلام رهبر انقلاب دانست و افزود: غفلت برای نسل اول و دومی است که امام(ره)، مشی و نوع برخورد ایشان را دیده و صحبت‌های امام را شنیده‌اند و چه می‌شود که این نسل غفلت می‌کنند که خود این غفلت عوامل مختلفی دارد.

وی از حسادت، حب پست و مقام، زندگی اشرافی و آلوده شدن به آن را از عوامل غفلت‌زا یاد کرد و گفت: در مسئولیت‌های مختلف پس از مدتی جایگاه و دسترسی به امکانات مختلف و زندگی اشرافی ما را از مسیر انقلاب بیرون می‌برد و منجر به‌غفلت از مسیر امام راحل می‌شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اینکه کنار گذاشتن تعمدی راه امام(ره) یعنی نفوذ، اظهار کرد: در این حال دشمن طراحی می‌کند که در کنار آدم‌ها و خواص انقلاب، انسان‌هایی را بگمارد تا آن‌ها را از حیض انتفاع بیندازد و این نیز قابل‌توجه است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه محوریت دشمن در مسئله نفوذ حساسیت‌زدایی است گفت: دشمن می‌خواهد از جامعه، ملت، نسل جوان، انقلابی‌ها، از خواص و مسئولین حساسیت‌زدایی کرده و حساسیت‌های نسبت به دشمن را از بین ببرد و این‌همه هم‌وغم دشمن است که بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: در فتنه سال 88 وقتی سراغ برخی خواصی که سیلی انقلاب را خوردند می‌رفتیم که پیش از انقلاب ساواک آنها را زندانی کرده و شکنجه دیده بودند و ساواک قبل از انقلاب یعنی همان CIA آمریکا و MI6 انگلستان، سند به آنها نشان می‌دادیم که CIA امریکا و MI6 انگلستان در حال فعالیت هستند تنها سرشان را تکان می‌دادند و نمی‌فهمیدند و این همان کار دشمن و نفوذ است.

مصلحی با بیان اینکه سیلی خوردن ملت ایران در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و در همه مقولات است گفت: در همین مقوله برجام، ما جاهایی راه را گم کردیم و فکر کردیم با تکیه‌ بر بیرون و کدخدا و بحث‌هایی از این قبیل مشکلات اقتصادی‌مان حل می‌شود؛ آیا حل شد؟ تحریم‌ها برداشته شد؟ هیچ اتفاقی نیفتاد و این‌ها ادعا نیست بلکه اسنادش موجود است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با تأکید بر اینکه منحرف شدن از مسیر امام(ره) سیلی خوردن ملت را در پی دارد افزود: کدام تحریم برداشته شد؟ فقط در یکسال گذشته 75 تحریم به تحریم‌های گذشته اضافه شد؛ یعنی کنگره آمریکا 75 تحریم جدید تصویب کرد ولی برجام قرار بود که تحریم‌ها را بردارد.

وی با بیان اینکه نفوذ موردی و نفوذ جریانی از انواع مختلف نفوذ هستند گفت: این دسته‌بندی نفوذ بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و برگرفته از کار علمی و تحقیق‌شده است و نفوذ موردی زیرمجموعه‌ای دارد که نخستین مورد این است که یک فرد را جاسوس می‌کنند تا ترور فیزیکی انجام دهد که 72 شهید حزب جمهوری اسلامی توسط فردی به‌نام کلاهی که جاسوس بود و خود را به مرکزیت حزب به‌عنوان آدم خودی نزدیک کرد و آن انفجار را ترتیب داد.

مصلحی شهدای هسته‌ای را یکی دیگر از مصادیق نفوذ موردی عنوان کرد و افزود: یک نفر برای سرویس اطلاعاتی صهیونیست‌ها (موساد) جاسوس شد و شهدای هسته‌ای ما را ترور کرد هرچند در همین حرکت موساد پشیمان شد زیرا وقتی احمدی روشن را ترور کرد در دانشگاه موجی از تغییر رشته توسط دانشجویان به رشته هسته‌ای ایجاد شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: پس از این ترورها ولوله عجیبی در فضای دانشگاهی به وجود آمد و صهیونیست‌ها گفتند که ما این ترور را برای ترساندن دانشجوها انجام دادیم تا کسی دنبال انرژی هسته‌ای نرود ولی جمعیت قابل‌توجهی به سمت رشته هسته‌ای رفتند.

وی با اشاره به اینکه ترور شخصیت اقدام بعدی در زمینه نفوذ موردی است بیان کرد: دشمن طراحی می‌کند که شخصیت‌های انقلاب و تأثیرگذار انقلاب را از حیض انتفاع بیندازد برای مثال منتظری شخصیتی بود که قبل از انقلاب زندان و شکنجه را تحمل کرد و بعد از انقلاب هم تا قائم‌مقام رهبری پیش رفت اما دشمن، مهدی هاشمی را کنارش گذاشت و منتظری قائم‌مقام رهبری را در مقابل انقلاب اسلامی قرار داد.

مصلحی با بیان اینکه در فتنه 88 برخی از خواص در وضعیتی قرار گرفتند که خودشان را در مقابل انقلاب قرار دادند گفت: آدم‌هایی که خودشان با همان سیستم رئیس‌جمهور مملکت شدند و می‌دانستند سیستم انتخاباتی کشور سیستمی است که تقلب در آن معنا ندارد اما یک‌دفعه در کشور راه افتاده و بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند و این کار را به‌دلیل نرسیدن به هدفشان مطرح کردند زیرا دشمن کسی را در کنار این فرد گذاشته و در گوشش خوانده بود تا در راه استکبار جلو رود.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه نفوذ موردی شخصیت و نظام فکری افراد را به هم می‌ریزد اظهار کرد: با به هم‌ریختن نظام فکری، نظام فکری او را در مقابل انقلاب قرار می‌دهد و دو مثال در این زمینه وجود دارد که اولین مثال سروش از فضای دانشگاهی کشور است.

مصلحی اعلام کرد: سروش استاد دانشگاهی بود که از نظر فکری بسیار قوی بود؛ دشمن روی او کار کرد و نظام فکری او را به هم‌ریخت و سروش را در مقابل انقلاب قرار داد و در اقدام بعدی سروش را در اروپا و آمریکا در دست سرویس اطلاعاتی CIA و MI6 می‌چرخاند و وی برای مقابله با نظام و انقلاب مذهب می‌سازد.

وی افزود: در حوزه هم همین‌طور است؛ مثال دوم کدیور است. کدیور که بود؟ یک آخوند حوزوی و انقلابی بود. استکبار روی او سرمایه‌گذاری کرد و کدیور انقلابی را در وضعیتی قرار داد که حالا کدیور در اروپا و آمریکا در دست سرویس اطلاعاتی CIA و MI6 می‌چرخد و کتاب علیه ولایت‌فقیه می‌نویسد و این نفوذ است که سیستم فکری افراد را تغییر می‌دهد.

مصلحی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند که افسر انگلیسی در بیت یک مرجع تقلید، مورد اعتماد آن مرجع تقلید می‌شود گفت: هر چه دادوفریاد می‌کنند که آقا این انگلیسی است، اعتماد در حدی است که قبول نمی‌کند، آن‌وقت در نجف وقتی انگلیس‌ها اقدام به رژه رفتن برای موفقیتشان کردند، همین افسر انگلیسی در جمع آنها بود و این کار نفوذ است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه نفوذ در موارد فکری کار را سخت می‌کند اظهار کرد: در ترور فیزیکی و نفوذ شخصیتی می‌توان با بگیر و ببند جلوی آن را گرفت ولی در مباحث فکری این کار جواب نمی‌دهد و امثال سروش را با بگیر و ببند چه‌ می‌شود کرد؟ زیرا نظام فکری او به‌هم‌ریخته است و تنها باید با او مقابله فکری کرد و این نکته بسیار قابل‌توجهی است.

وی با بیان اینکه در نفوذ موردی اقدام آخر این است که یک سرمایه‌گذاری 10 یا 20 ساله برای رسیدن به مرکزیت قدرت انجام می‌دهند اظهار کرد: معاویه از قوم بنی‌امیه بود، یهود صهیونیست در زمان پیامبر(ص) همه طراحی‌ها را انجام داد تا جلوی پیامبر(ص) و نهضت و انقلاب او را بگیرد ولی نتوانست و بر روی شخصیتی مثل معاویه که از شجره ملعونه یا همان بنی‌امیه است طراحی کرد.

مصلحی افزود: یهود صهیونیست 35 سال روی او کار کرد و او را آورد و در جایگاه قدرت گذاشت. بدون تعارف همه‌اش کار یهود صهیونیست است. معاویه چه کسی بود؟ کاتب وحی؛ وقتی به اسلام ایمان آورد، همان یهود صهیونیست رویش کار کرد که کاتب وحی شود و کنار پیامبر(ص) قرار بگیرد؛ چرا؟ زیرا وقتی خواست او را به قدرت برساند، بتواند از آن استفاده کند.

وی نفوذ جریانی را یکی دیگر از مصداق‌های نفوذ عنوان کرد و گفت: طراحی دشمن در نفوذ جریانی این است که برای رسیدن به هدفش می‌خواهد در بین ملت شبکه‌سازی کند. نزدیک سه ماه می‌شود که دستگاه اطلاعاتی کشور جاسوسی را دستگیر کرده که در اعترافاتش نکات عجیبی است.

مصلحی با بیان اینکه اصلاً مأموریت این جاسوس راه‌اندازی یک شبکه در سطح کشور با پول زیادی است که آمریکایی‌ها به او داده بودند افزود: وقتی این فرد دستگیر شد، عده‌ای در داخل کشور برای آزادی او راه افتادند. آمریکایی‌ها هم به زمین و آسمان متوسل شدند در حالیکه مأموریت وی ایجاد شبکه در سطح کشور بود. این شبکه را چگونه ایجاد می‌کند؟ به‌دنبال NGOها یا مجموعه‌هایی تحت عناوین عامه‌پسند و نخبه‌پسند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری اطلاعات و آمار از مسئولان و منتقدین شهرها در مورد افراد محتاج شهرها و وضعیت زندگی آنها ازجمله اقدامات این جاسوسان بود گفت: در فتنه 88 طبقه متوسط به پایین جامعه حضور ندارند لذا تحلیل کردند NGOها و طبقه متوسط به بالا با یک کنش کنار می‌کشند پس باید طبقه متوسط به پایین جامعه را جذب کنیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه نفوذ جریانی تغییر باورها، آرمان‌ها، نگاه‌ها و سبک زندگی را دنبال می‌کند افزود: چرا کلمه کلیدی استکبار و شیطان بزرگ که از کلمات کلیدی امام(ره) است توسط مسئولان استفاده نمی‌شود زیرا در نفوذ جریانی دشمن درصدد ایجاد اشتباه محاسباتی است.

وی با اشاره به اینکه در نفوذ جریانی نخستین اقدام دشمن تهدید و ترساندن است گفت: در مذاکرات، زمان‌هایی که آقای ظریف برای مذاکرات می‌رفت بلافاصله در دو ماه در مصاحبه‌هایش از روی میز بودن گزینه‌های نظامی سخن می‌گفت که می‌توان به سخن آقای ظریف که دشمن با یک دکمه می‌تواند تمام تجهیزات نظامی ما را از کار بیندازد اشاره کرد که دشمن از این طریق تهدیدات خود را اعمال می‌کرد ولی پس از بازدید وی از تجهیزات نظامی ایشان تغییر موضع داد.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: عده‌ای در مذاکرات ژنو اول فرانسه را به بهانه نبود اهداف خود در آن بانی به هم خوردن مذاکرات می‌دانستند که در همان زمان گفتیم که فرانسه کیست که بخواهد مذاکرات را به هم بزند، فرانسه عددی نیست که بازی را به هم بزند و این طراحی است که مذاکرات به نتیجه نرسد لذا مذاکرات تنها برای خوف شکنی بود.

مصلحی اعلام کرد: در زمان آقای جلیلی آخرین دور مذاکرات در آلماتی قزاقستان و در زمان تصدی اطلاعاتی من، دستگاه اطلاعاتی بسته پیشنهادی 5+1 را در مذاکرات آورد و ما تا نیمه‌شب در شورای امنیت ملی روی بندهای مختلف آن بحث کرده و پاسخ‌هایی را آماده می‌کردیم تا دستمان پر باشد و آقای جلیلی هم پاسخ حرف‌های آنها را به‌خوبی داد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: آخر مباحث، نماینده انگلستان حواسش نبود و یک‌دفعه گفت بحث‌ها خوب پیش رفت و به‌جای خوبی رسیدیم، ادامه دهید تا تمام شود ولی اشتون یک کاغذ برای نماینده انگلیس نوشت که "تو خفه شو با اجازه چه کسی حرف زدی" که این کاغذ را هم دستگاه اطلاعاتی با خود آورد و چگونه است که فرانسه بتواند مذاکره را به هم بزند.

وی با بیان اینکه به‌خصوص نسل جوان باید اخبار را با دقت پیگیری کنند و از پشت‌صحنه آن باخبر شوند گفت: اگر دقت کرده باشید نخستین وزیر خارجه‌ای که پس از برجام به ایران آمد وزیر خارجه فرانسه بود و آن‌هم به دلیل این بود که فرانسه‌ای که مذاکرات را به هم زده بود وقتی دید که در مذاکرات تنها کری و آقای ظریف حضور داشته و سرشان بی‌کلاه مانده به ایران آمدند و آمریکایی‌ها هم تصمیم گرفتند که آنها را سر جایشان بنشانند و یک‌دفعه در فرانسه چندین انفجار اتفاق افتاد که برخی گفتند کار داعش بود ولی من خنده‌ام گرفت و گفتم آمریکایی‌ها می‌خواستند آنها را سرجای خود بنشانند.

مصلحی با اشاره به اینکه همین جنگ نمایشی بین ترامپ و کلینتون غیرواقعی بود افزود: آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که سیستم سرمایه‌داری آمریکا رو به افول است و در این طراحی رو به افول، ترامپ را می‌آورند تا با رسواگری بگویند عنان کار دست خودمان است و همه این‌ها پشت‌صحنه دارد و طراحی دشمن ایجاد اشتباه مناسباتی از طریق برنامه‌ریزی است و باید مراقب بود تا فریب نخورد.