واکنش ایران به انفجار تروریستی علیه سرکنسولگری آلمان

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروریستی علیه سرکنسولگری آلمان در مزارشریف افغانستان  که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از  انسان‌های بی‌گناه منجر شد را به شدت محکوم کرد.

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، با ابراز تسلیت این حادثه دردناک، با تمامی بازماندگان این اقدامات جنایت هولناک و شوم تروریستی ابراز همدردی کرد و بار دیگر بر مسؤولیت خطیر و تاریخی جامعه جهانی در مقابله با گسترش تروریسم و اقدامات وحشیانه گروه‌های تکفیری تأکید کرد.

قاسمی حمله به اماکن دیپلماتیک در افغانستان را نشانه‌ای روشن از وابستگی این گروه‌های  تروریستی با دشمنان ملت بزرگ افغانستان دانست و اظهار داشت: به نظر می‌رسد این گروه‌ها و حامیان آنان با این نوع اقدامات، مترصد افزایش حضور نیروهای بیگانه در این کشور می‌باشند.

وی با تاکید  بر مصونیت اماکن دیپلماتیک در هر نقطه از جهان گفت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اولین سرکنسولگری کشوری بود  که در سال 1377 در شهر مزارشریف افغانستان مورد تهاجم این نوع گروه‌های تروریستی قرار گرفت که متاسفانه تعدادی از خبرنگاران، دیپلمات‌ها و کارکنان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این  شهر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. تکرار این گونه  رفتار وحشیانه، بار دیگر یادآور ضرورت یک اجماع جهانی و تلاش همه‌جانبه از سوی تمامی دولت‌ها، ملت‌ها و وجدان‌های بیدار جامعه بشری در مبارزه‌ای قاطع و بی‌امان علیه این تراژدی هولناک عصر ما می‌باشد.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد: واقعه اخیر بار دیگر نشان می‌دهد که تروریسم  ملیت و مکان نمی‌شناسد.