واکنش زاکانی به شکایت وزارت اطلاعات علیه وی

 علیرضا زاکانی نماینده مجلس نهم شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان جلسه اول رسیدگی به شکایات وزارت اطلاعات، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، حسین فریدون و رسول دانیال‌زاده از وی روند دادگاه امروز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پس از قرائت کیفرخواست و توضیحات وکلای مدافع «حسین فریدون» و معاونت حقوقی ریاست جمهوری، بنده به قرائت لایحه دفاعیه پرداختم که به دلیل آنکه بخشهایی از آن اجمالی بود قرار شد در جلسه بعدی مطالب مفصل تری را تقدیم دادگاه کنم.

وی درباره صرف نظر یکی از شاکیان از شکایتش، افزود: رسول دانیال‌زاده که بنده در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از او به عنوان فردی مرتبط با حسین فریدون‌ و دارای فساد مالی یاد کرده بودم، پس از ارائه مستندات از شکایت خود صرف نظر کرد.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: درباره «حسین فریدون» به دو نکته اشاره کردم، اول فشار فریدون برای انتصاب افراد نادرست برای مناسب مدیریتی مثل رؤسای بانکهای رفاه و ملت و دوم اعمال نظر در پرونده افرادی مثل «مالامیری» و «دانیال‌زاده».

زاکانی درخصوص شکایت وزرات اطلاعات از خود هم گفت: شکایت وزارت اطلاعات از بنده جای تعجب دارد چون این موضوع در سال 84 در کمیسیون امنیت ملی مجلس و پس از آن در صحن علنی مجلس مطرح شد و در بررسی کمیسیون امنیت ملی اظهارات بنده اثبات شده بود.