تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین اشتباه بوده/ موضوع قومیت در مجلس جمع می شود

گروه سیاسی- بهروز نعمتی نماینده نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین در مجلس و تصمیم برخی نمایندگان مبنی بر تشکیل فراکسیون کردزبان در مجلس گفت: تشکیل چنین فراکسیون هایی در مجلس اصلا ضرورتی ندارد.

وی افزود: در تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین، موضوع قومیت و ترک زبان مطرح نبود. بلکه موضوع هماهنگی بین نمایندگان بود که اصل موضوع خوب مطرح و رسانه ای نشد و همچنین موضوع خوب جمع نشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: من در یکی دو جلسه از این فراکسیون شرکت کردم و هدف آنچه در رسانه ها مطرح شد، نبود. نمایندگان به دنبال هماهنگی بیشتر بین خود بودند نه بحث قومیت گرایی.

نعمتی با توجه به حساسیت در موضوع قومیت ها گفت: فکر می کنم اشتباهی شده و اتفاقی افتاد که نباید می افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب اعلام کرد که قرار است در مجلس فراکسیون کُردزبان‌ها تشکیل شود، گفت:موضوع تشکیل فراکسیونها در مجلس با موضوع قومیت جمع می شود و چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به قومیت های مختلف در کشور گفت:ترک، لر، کرد، بلوچ و... همه ملت ایران هستند و نباید به موضوع قومیت دامن زد. نمایندگان باید ملی فکر کنند و به فکر منافع ملی و مملکت باشند.

نهم آبان امسال برخی از نمایندگان فراکسیون مناطق ترک نشین را تشکیل دادند.

 مسعود پزشکیان نماینده تبریز رئیس، نادر قاضی پور نماینده ارومیه نائب رئیس اول، رضا کریمی نماینده اردبیل نائب رئیس دوم و زهرا ساعی نماینده تبریز، سخنگوی فراکسیون شدند.

روز گذشته هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با عنوان اینکه قرار است در مجلس فراکسیون کُردزبان‌ها تشکیل شود، گفت: نمایندگان کُردزبان در مجلس خواستار تشکیل این فراکسیون شده‌اند تا حقوقی که متعلق به دیگر زبان‌هاست برای کُردها هم لحاظ شود.


علیرضا تهرانی