شوالیه های روسی به آسمان ایران می آیند

 امیر سرتیپ امیر حاتمی اظهار داشت: سازمان های صنایع هوایی، هوافضا، صنایع دفاع، شرکت صنایع الکترونیک ایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانمندی های تحقیقاتی و تولیدی خود را در حوزه های مختلف هوایی و هوافضایی در این نمایشگاه ارائه می کنند.

وی در ادامه گفت: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در این نمایشگاه محصولات و توانمندی شرکت های صها، پنها، هسا، قدس، سمت و پژوهشکده سازمان صنایع هوایی را با ارائه 173 محصول، سامانه و توانمندی در حوزه های تولید و تعمیر هواپیما، بالگرد، پهپاد، موتور، پیشرانه، خدمات و فناوری ها به نمایش می گذارند.

 جانشین وزیر دفاع گفت: صا ایران نیز با شرکت های صا شیراز، صنایع اپتیک اصفهان و صنایع مخابرات و ارائه توانمندی های خود در حوزه رادار، سامانه مراقبت هوایی و ناوبری و ارتباط امن، اویونیک، محصولات و سامانه های الکترواپتیک مثل دوربین های هوایی حضور دارد.

وی افزود: سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع هم با قطعات و سیستم های ناوبری، امور زیرساختی و نرم افزار های شبیه ساز پروازی و سازمان صنایع دفاع با نمایش تولیدات خود در زمینه تایر انواع هواپیما در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

گفتنی است در هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران 12 شرکت اروپایی و آسیایی و یکصد شرکت داخلی فعال در عرصه صنایع هوایی از جمله 30 شرکت دانش بنیان حضور دارند.

در حاشیه این نمایشگاه نیز اجرای نمایش هوایی توسط نیروی هوایی ارتش و تیم نمایش شوالیه های روسی با 5 فروند سوخوی 27 صورت می‌پذیرد.