دوتابعیتی ها رد صلاحیت شدند

سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن ارائه گزارش کمیسیون امینت و سیاست خارجی مجلس مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاء های قانونی در این موضوع افزود: این مسئله در جلسه علنی روز سه شنبه 13 مهر ماه با حضور وزیر اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت .

 

وی تصریح کرد:‌ استدلال نمایندگان برای تقاضای تحقیق و تفحص از دو تابعیتی ها و دارندگان گرین کارت در حوزه مدیریت ارشد نظام این بود که در شرایط فعلی حضور مدیران دو تابعیتی مشکلاتی ایجاد می کند و زمینه جاسوسی فراهم می شود چرا که دو تابعیتی ها مورد طمع سرویس های جاسوسی هستند و ممکن است مشکلات مدیریتی ایجاد کنند همانطور که نمونه هایی از این قبیل داشتیم.

 

نقوی حسینی افزود: وزیر اطلاعات در این جلسه توضیح دادند که در کلیه استعلاماتی که صورت می گیرد بر روی تابعیت مضاعف توجه داریم و موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

وی به نقل از وزیر اطلاعات اظهار داشت: ‌طی استعلام هایی که صورت گرفته است از 79 مسئول پیشنهاد شده برای تصدی پست های مختلف که مشکوک به دو تابعیتی و داشتن گرین کارت بودند 35 مورد آنها تابعیت مضاعف داشتند و صلاحیت ‌آنها رد شده است.

 

سنخگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقل از وزیر اطلاعات گفت:‌ مشکل در استعلام ها و نظارت نیست بلکه در خلاء های قانونی است و اگر مشکل خلا های قانونی رفع شود موضوع قابل کنترل و نظارت است.

 

نقوی حسینی درباره علل رد تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارندگان گرین کارت ها در حوزه مدیریت ارشد نظام گفت: بر اساس توضیحات وزیر اطلاعات به این جمع بندی رسیدیم که به جای تحقیق و تفحص یک کمیسیون مشترک از کمیسیون های برنامه و بودجه ، ‌حقوقی و قضایی، ‌شوراها و امینت ملی و سیاست خارجی تشکیل و خلاء های قانونی احصا شود.

 

وی گفت:‌ بنابراین گزارش به صحن علنی مجلس ارسال شد.