پیش‌نویس لایحه جامع نظام انتخابات به هیات دولت می رود
حسینعلی امیری معاون پارلمان رئیس جمهور درباره زمان ارائه بودجه سال 96 به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدت‌ها قبل در سازمان برنامه بودجه اقدامات مربوط به کارشناسی و بخشی بودجه صورت گرفته است و در هفته گذشته، روز یکشنبه پیش‌نویس این لایحه در دستور کار دولت قرار گرفت.
 
وی افزود: در جلسات گذشته اعضای دولت کلیات، ویژگی‌ها، رویکرد‌ها و نحوه هدف‌گذاری بودجه و نوآوری‌هایی که در بودجه امسال و سنوات گذشته وجود خواهد داشت بحث و بررسی شد و هر یک از اعضای دولت نظرات خود را در این زمینه ارائه دادند.
 
امیری تصریح کرد: در جلسات آینده هیئت دولت پیش‌نویس لایحه بودجه 96 مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا امیدواریم بودجه سال آینده در زمان تعیین شده به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره تذکر مقام معظم رهبری مبنی‌بر کمبود بودجه حوزه پژوهش و فناوری اظهار داشت: نه تنها در مقوله بودجه بلکه در کلیه مصوبات دولت، توجه به منویات مقام معظم رهبری به عنوان اصلی مهم مورد توجه قرار دارد.
 
وی گفت: در جلسه اخیر هیئت دولت درباره کلیات بودجه سال 96 تصمیم‌گیری لازم انجام شده اما هنوز احکام این لایحه مورد بررسی قرار نگرفته است؛ بنابراین قطعا تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه توجه به بودجه بخش پژوهش و فناوری هم مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.
 
امیری ادامه داد: در بررسی بودجه 96، رویکرد اقتصاد مقاومتی در کلیات پیش‌نویس این لایحه مورد بررسی قرار گرفت همچنین از آنجایی که اداره کشور بر اساس درآمد‌های غیر نفتی و استفاده از ظرفیت‌های دیگر است کلیه این مسائل در بودجه سال 96 لحاظ شد.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: پیش‌نویس لایحه جامع نظام انتخابات با رویکرد تطبیق سیاست‌های کلی نظام انتخابات از دو هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور،؛ وزیر دادگستری و معاونت حقوقی بررسی شده، لذا لایحه جامع نظام انتخابات با سیاست‌های کلی نظام انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری کاملا تطبیق داده شد و به زودی به دولت ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به تعامل دولت و مجلس تصریح کرد: طی دو هفته گذشته دو جلسه از دو فراکسیون با حضور رئیس جمهور برگزار شد و هفته‌ای یک جلسه با مجامع استانی با معاون اول رئیس جمهور جلسه برگزار می‌کند و بحث‌های استانی با حضور معاون اول تشکیل می‌شود و این تعامل ادامه پیدا خواهد کرد.