دستیار ویژه رئیس مجلس: رویکرد ترامپ غیر قابل پیش بینی است

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با سفیر ویتنام در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن استقبال از گسترش روابط تهران – هانوی گفت: روحیه تاریخی مقاومت ملت ویتنام بارز و قابل‌تقدیر بوده و توسعه روابط با این کشور حائز اهمیت است.

 آمادگی گروه دوستی پارلمانی ایران – ویتنام برای گسترش روابط فی‌مابین دو کشور

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و به‌ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران – ویتنام آماده گسترش روابط فی‌مابین دو کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رفت‌وآمدهای پارلمانی میان دو کشور ادامه داد: دیدار و مذاکرات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سفر به ویتنام و دیدار نزدیک روسای مجالس دو کشور حائز اهمیت است.

 سیاست آمریکا در قبال منطقه و جهان همواره بر نظام سلطه بوده است

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه و رویکرد آمریکا گفت: رویکرد آمریکا پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ همچون تحولات سریع خاورمیانه فعلاً غیرقابل پیش‌بینی است، اما سیاست آمریکا در قبال منطقه و جهان همواره بر نظام سلطه بوده است.

وی افزود: امیدواریم راه‌حل سیاسی در همه بحران‌های منطقه ازجمله سوریه از طریق کاخ سفید مورد توجه قرار گیرد و آمریکا در مسیر عقلانیت و تدبیر عمل کند تا شاهد منطقه‌ای آرام باشیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی و بین‌المجالس را ستود.

در ادامه این دیدار، سفیر ویتنام ضمن ابراز خرسندی از تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران – ویتنام گفت: ویتنام به گسترش روابط  پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است و در این راستا هیچ فرصتی ازجمله استفاده از ظرفیت‌های گروه دوستی پارلمانی را از دست نخواهد داد.

وی در پایان با اشاره به سفر هیأت پارلمانی به ریاست علی لاریجانی در زمان مورد توافق به هانوی، خاطرنشان کرد: حضور هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ویتنام و فرصت رایزنی در رابطه با مسائل خاورمیانه یک فرصت حائز اهمیت است.