اگر آمریکا بخواهد توافق را پاره کند ما حتما آن را آتش می‌زنیم

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به تغییرات در وزارت خارجه آمریکا در دولت جدید این کشور تغییری در اجرای برجام از سوی این کشور صورت خواهد گرفت یا خیر اظهار داشت: استراتژی جمهوری اسلامی در قبال برجام و اجرای آن کاملاً شفاف و روشن است.

وی افزود: ما یک توافقی با جامعه جهانی بسته‌ایم؛ ۱+۵، شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا طرف مقابل ما هستند؛ از سوی دیگر یکی دیگر از طرف‌های این قرارداد آمریکاست که تاکنون نیز برجام را اجرایی نکرده است.

نقوی حسینی تصریح کرد: آمریکایی‌ها همواره با عهدشکنی‌ها، پیمان‌شکنی‌ها و مانع شدن ها از اجرای برجام سر باز زده‌اند؛ حال باید پرسید آیا قرار است این کشور بیش از این اقدامات کارشکنانه دیگری انجام دهد؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر آمریکا بخواهد بیش از این کارشکنی کند مقام معظم رهبری استراتژی ما را مشخص کرده است ایشان فرمودند اگر آمریکایی‌ها قرارداد را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم بنابراین ما بر سر حرفمان هستیم این استراتژی جمهوری اسلامی است اگر آمریکایی‌ها خواستند توافق را پاره کنند ما حتماً آن را آتش می‌زنیم.