ترامپ هم حریف ظریف نمی شود!

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی در حاشیه نگاری دیدار وی با جمعی از اعضای خانه صنعت و معدن نوشت: میهمانان همه می خواهند به نوعی نظر آقای هاشمی را (در خصوص انتخاب ترامپ) بدانند. آقای هاشمی گفته فرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود. ما کار خودمان را می کنیم. البته اضافه هم کردند که ترامپ قلدری خطرناک است. ولی به جد تاکید داشتند که ما کار خودمان را می کنیم. وقتی آقای هاشمی می گوید فرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود این حرفی از روی 4 دهه تجربه اجرایی است.

آقای هاشمی هم کارتر را دیده هم ریگان را. هم کلینتون را و هم بوش را. آقای هاشمی خوب می‌داند با عقلانیت هم می‌شود ریگان را از صدام جدا کرد و هم کلینتون را در اجرای تحریم های "داماتو" تنها گذاشت. آقای هاشمی اگر می‌گوید ما کار خودمان را می کنیم. یعنی انتخاب ترامپ یا کلینتون هیچکدام نگرانی ندارد. خب معلوم است آقای هاشمی با چنین اطمینان خاطر بگوید ما کار خودمان را می‌کنیم. این یعنی مردم بدانند ترامپ هم حریف ظریف نمی‌شود.

 

این وبسایت در ادامه این حاشیه نگاری می‌نویسد: ترامپ که الگویش را ریگان می داند. شاید نداند روزی همان ریگان با تمام قلدری اش، نه با ارسال کلت و انجیل و نه با جنایت حمله به هواپیمای مسافربری نتوانست مانع احقاق حق بین المللی ایران شود و قطعنامه 598 هم سندی تاریخی شد بر کارآمدی دیپلماسی اسلامی و هم چراغ راه آینده شد تا در گردنه هایی تاریخی همچون مسئله هسته ای، باز هم کارآمدی مذاکره بر جنگ آنهم توسط سیاستمداران مسلمان به منصه ظهور برسد و "برجام" نیز یادگار تاریخی دیگری از آنان شود. ترامپ شاید بد نباشد. به خاطرات رئیس وقت سازمان CIA نگاهی بیندازید در دوران ریگان. که درباره هاشمی نوشته بود او سیاستمداری است که در قالبهای ما نمی گنجد. نه می شود محافظه کارش خواند و نه رادیکال ش نامید. هاشمی سیاستمداری "مصلحت گرا" است که هر بن بستی را در مقابل "منافع ملّتش" می گشاید. ظریف امروز میراث دار همان راه است.