تهدید آینده دشمن علیه ایران را بگویید و جایزه 20 میلیونی بگیرید!

 امیر سرلشکر عطالله صالحی فرمانده کل ارتش صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پیشین و جدید نیروی زمینی ارتش ضمن تسلیت ایام اربعین گفت: امیدواریم هر دو عزیز با عَلَم‌هایی که بدست گرفتند در یگان‌های خود موفق باشند.

وی درباره شخصیت و عملکرد امیرپوردستان در نیروی زمینی افزود: کارهای بزرگی در هفت سال گذشته صورت گرفت، طرح ثامن الائمه برای چابک سازی نیروهای ارتش، تولید سلاح‌های جذاب و ویژه برای مقابله با تهدیدات، ساخت تانک و به‌خصوص دستیابی به تانک نوین در دوران ایشان صورت گرفت.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: تجربیات مستشاری در دوره امیر پوردستان ساختار سازمانی به خود گرفت. در دوره ایشان بهترین جوانان پذیرفته شدند و تحت تعلیم و تربیت قرار گرفتند.

امیر صالحی ادامه داد:به‌کارگیری عملیات پهپاد در صحنه عمل، در عرصه فناوری اطلاعات و مخابرات جمرهایی در نیروی زمینی ارتش ساخته شد که نیروهای دیگر نیز  از آن بهره می‌گیرند.

وی با اشاره به تاکیدات فرمانده کل قوا افزود:  اولویت مهم برای همه مسئولان سیاسی و غیرسیاسی بصیرت است و مهمترین نکته در بصیرت نیز دشمن شناسی است،اینکه دشمن چیست و کیست؟ اینکه چه چیزی مردم را تهدید می‌کند، راحت‌ترین راه حل دشمن‌شناسی، شناخت دشمن در نظر "دشمن" است یعنی اینکه چه کسی در نظر تهدیدات دشمن قرار دارد.

امیر صالحی افزود: باید بدانیم دشمن عرضی است یا طولی؟ یعنی ما الان با عراق دوست هستیم اما در طول هشت سال جنگ دشمن بودیم، این دشمن، دشمنی فصلی است.دشمن طولی هیچ‌گاه مقاصدش را در طول زمان نسبت به خود درک نمی‌کند.امریکا با ما دشمنی طولی دارد، فکر نکنیم با خنده و دوستی، دشمنی با ما کنار می‌آید.هرگونه دلبستگی به آمریکا موجب ذلت ملت خواهد شد.به گرگ نباید دل بست.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: آمریکا تبدیل به گرگ شده با این حال، او چطور می‌تواند در برابر ایران کوتاه بیاید؟ مگر در کودتای 28 مرداد جمهوری اسلامی وجود نداشت؟ به مرور در برابر ایران تبدیل به گرگ شدند، هزینه لشکرکشی‌های آمریکا بر عهده نوکرانشان است که جنگ‌های نیابتی راه انداختند. فکر کنیم این موجود که جز گرگ صفتی‌ راه دیگری ندارد با این بدهی می‌تواند به عنوان بزرگتر دست کسی را بگیرد؟ آمریکا فقط می‌خواهد بِکَنَد. او حرف زور می‌زند.

وی افزود: در شرایط کنونی با تهدیدات نوینی روبرو هستیم. در این شرایط باید از آن شرایط سنتی به سمت ساختار آموزش و عملیات نوین روی بیاوریم که زمینه‌های آن در دوره امیر پوردستان فراهم شده است، از امیر حیدری نیز می‌خواهیم این بسترها را با سرعت بیشتر به سمت عملیات ها سوق بدهد.

امیر صالحی تاکید کرد: امروز سردار سلیمانی مرواریدی در صدف حضرت آقا است. از این تجربه‌ها استفاده کنیم. انتظار از نیروی زمینی این است نسبت به تهدیدات نوین به سمت آموزش برود.

وی گفت: در زمان جنگ فقط امام بود، اما ببینیم امام چه داشت که در برابر شرق و غرب ایستاد. امروز نیز خلف ایشان با قدرت ایستاده و از هیچ تهدیدی واهمه ندارد. اگر برخی در جلسه 4 سال پیش ما بودند، خبری از تهدید داعش نبود. ما بر اساس یافته‌هایی گفتیم تهدید عملیاتی از غرب است. همه با تعجب پرسیدند غرب؟ ما به اتفاق سردار جعفری به بازدید منطقه رفتیم، آمدیم،گفتیم این تهدید در حال عملیاتی شدن است حتی در محضر آقا نیز مطرح شد. با مدرک گفتیم و  این تهدید امروز واقع شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: دشمن طولی با قرارداد و مذاکره از بین نمی‌رود و از دشمنی دست برنمی‌دارد، دوره "راحت باش" نباید دوره فریب باشد و کسی نباید گول خورد. امروز، این دشمن به‌خاطر رهبری شجاع و ظرفیت نیروهای مسلح در خط مقدم قدرت اعمال اراده ندارد اما دنبال فرصت است زیرا این گرگ اهلی شدنی نیست.

وی گفت: در برابر گرگی که فقط قصد کندن و خوردن دارد، نباید کوتاه آمد، داعش و تکفیری‌ها در آینده نزدیک از بین می‌روند و بساطشان جمع خواهد شد.

امیر صالحی اضافه کرد: دشمن پس از ناکامی در این عرصه دنبال تهدید دیگری است و من برای آن جایزه می‌گذاریم! هرکس و هر نیرویی از ارتش و سپاه اگر تهدید آینده را شناسایی کند 20 میلیون تومان جایزه دریافت می‌کند. اگر نیرویی از سپاه یا ارتش ظرف یک ماه، مولفه‌هایی  را ارایه کند که تهدید آینده کشور چیست؟ از کجا و  از چه زمانی شروع می‌شود؟ این جایزه به او تعلق می‌گیرد.