نوید سردار نقدی در جمع بسیجی ها:ایران فلسطین را آزاد می کند

صبح امروز دوشنبه همایش گفت و گوی نخبگان بسیجی با دانش آموزان با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دبیرستان البرز آغاز شد.

سردار نقدی در دومین روز از هفته خجسته بسیج ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بسیج و شهدا دشت کربلا اظهار داشت: امروز قرار بود به صورت نمادین فرماندهان رده های بسیج در مدارس سراسر کشور حضور پیدا کنند و با دانش آموزان دیدار داشته باشند؛ بنده خودم هر هفته از یکی از مدارس کشور بازدید و به گفت و گو با دانش آموزان می پردازم.

وی در ادامه با اشاره به اثر گذار بودن این حرکت گفت: روز دوم هفته بسیج را به این کار اختصاص دادیم و امیدواریم شروع خوبی برای ارتباط مستمر بین مسئولین که امانت سنگین شهدا را به دوش دارند، باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: هر انسانی نیاز دارد که از تجربه های گذشتگان خود و انسان هایی که مسئولند استفاده کند و همچنین مسئولین باید بدانند نسل نو چه نیازهایی دارد و از چه ظرفیت هایی برخوردار است که این دیدارها تحقق این هدف را به دنبال دارد.

بسیج دانش آموزی را به دانش آموزان سپرده ایم

سردار نقدی افزود: ما بسیج دانش آموزی را به دانش آموزان سپرده ایم. دانش آموزان باید آن را اداره کنند اگر قرار است سرودی هم خوانده شود باید تولید خود دانش آموزان باشد. مراسم های بسیج دانش آموزی باید برآیند ظرفیت های دانش آموزان باشد تا بتوانند خود را بیازمایند و نقاط ضعف خود را شناسایی کنند.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: تفاوت انسان با سایر موجودات در دارا بودن ویژگی اختیار است انسان ها با اختیار آفریده شده اند و اجازه انتخاب به آنها داده شده است.

معبر رسیدن به نور، کفر به طاغوت است

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: «لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی»و « انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا» ما راه را نشان دادیم یک عده راه راست را پیش می گیرند و یک عده کفر می ورزند. اشیا مانند دیوار، سنگ، چوب و حیوانات اختیار تصمیم گیری ندارند و بر اساس غرایضی که در آنها وجود دارد تابع مقرراتی هستند و انسان تنها موجودی است که قدرت اختیار و انتخاب داشته و حتما باید در برابر این نعمت جوابگو باشند موجودات پاداشی نمی گیرند و مجازات هم نمی شوند. زندگی انسان فقط از زمان زندگی خود تا گور نیست قبل از آن هم بوده و وجود خواهد داشت و تا ابدیت ادامه دارد.

سردار نقدی در این رابطه ادامه داد: کسانی که از این نعمت درست استفاده کرده اند تا ابدیت متنعم هستند و کسانی که از اختیار خود استفاده بدی کنند از جمادات، گیاهان و حیوانات پایین تر هستند و تا ابد باید پاسخگوی سو استفاده از این نعمت باشند لذا باید این مسیر را درست انتخاب کنند.

 وی بیان کرد: مسیر درست را آیه الکرسی به ما یاد می دهد کسی که بخواهد پیوند محکمی با خداوند برقرار و مسیر درست را طی کند باید به طاغوت کفر بورزد و به خدا ایمان داشته باشد. اساسا معبر رسیدن به نور  که در آخر آیه الکرسی می خوانیم، کفر ورزیدن به طاغوت است. اولین کلمه ای که یک مسلمان باید به زبان بیاورد تا رستگار شود «لا اله الاالله» است.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه نفی طاغوت انسان را به لذت معنوی می رساند تصریح کرد: این راهی بود که ملت ما آن را انتخاب کرد و به پیروزی رسید. ملت ایران راه مبارزه با طاغوت را درک کرد و بهای آن را هم پرداخت وقتی که به مبارزه با ظالمی برمی خیزیم، طاغوت قدرت خود را برای شکنجه، تحریم و فشار به کار می گیرد اما ملت ما این کار را تحمل کرد و سر انجام به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: انسانی که عبودیت پروردگار را با حاکمیت طاغوت جمع کند به رستگاری نمی رسد.

دستاوردهای نظامی، امنیتی، سیاسی انقلاب با دوران طاغوت غیر قابل مقایسه است

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دستاورهای  انقلاب اسلامی در ادامه گفت: ما ملتی بودیم که پیش از انقلاب اکثریت مردم حتی سواد خواندن و نوشتن را هم نداشتند همین ملت امروز 13 برابر سرعت متوسط علمی دنیا پیشرفت داشته است و امروز در رتبه 17 علمی در میان کشورهای جهان قرار گرفته ایم.

وی اضافه کرد: همان ملتی که توان ساخت آفتابه هم نداشت و ظروف معمولی و بسیار ساده را از کشورهای خارجی وارد می کرد امروز توان پرتاب ماهواره فضایی را دارد.

سردار نقدی با اشاره به محدودیت های دوران پهلوی اظهار داشت: در زمان شاه یک افسر ایرانی حق نداشت به قطعات تجهیزات نظامی دست بزند و باید افسران آمریکایی آنها را تامین می کردند اما امروز جمهوری اسلامی ایران تمام سلاح ها و تجهیزات نظامی را با اتکا به توان داخلی تولید می کند و جزو قویترین قدرت های دفاعی قرار گرفته ایم؛ کشوری که هیچ دستگاه امنیتی و اطلاعاتی نداشت امروز از یک دستگاه امنیتی قدرتمندی بهرمند است که سخت ترین تهاجمات جاسوسی دشمن را خنثی می کند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب از لحاظ سیاسی هیچ اختیاری نداشتیم افزود: انتخاب و نظر مردم هیچ تاثیری در روند اداره کشور نداشت. با نگاه به خاطرات افسران ارشد رژیم شاهنشاهی بسیاری از این مسائل را درمی یابیم. قدر و منزلت کشور ایران به اندازه ای بود که با حرف یک پیشخدمت انگلیسی و یا یک کارمند آمریکایی وزرا کشور تغییر پیدا می کردند اما امروز جمهوری اسلامی ایران برای منطقه تصمیم گیری می کنند و دولت مردان آمریکایی بارها به این موضوع اعتراف کردند.

شکست های پی در پی آمریکا در منطقه

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حمایت های غرب و آمریکا از تروریست های تکفیری گفت: 6 سال است که در حال تلاش هستند که فردی سازشکار با اسراییل را در جایگاه ریاست جمهوری سوریه قرار دهند اما موفق نشده اند.

وی با بیان اینکه آمریکا در 37 سال گذشته جز حسرت چیزی در کارنامه خود نداشته است، خاطر نشان کرد: رییس جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد از حادثه 11 سپتامبر تا کنون بیش از 450 هزار نفر در این کشور با سلاح گرم کشته شده اند اینها را داعش و تروریست ها نکشته اند بلکه در درگیری های داخلی این کشور کشته شده اند این وضع امنیت کشور آمریکا است؛ آنها ارتشی دارند که امید در آن وجود ندارد و دیدیم که چگونه پاسداران انقلاب تفنگداران دریایی آنها را بازداشت کردند.

سردار نقدی ادامه داد: 37 سال پیش آمریکا از لحاظ اقتصادی حرف نخست را می زد اما امروز 20 هزار میلیارد دلار بدهی خارجی دارد و هر روز 2/5 میلیارد دلار به این بدهی اضافه می شود. امروز 7 میلیون نفر در آمریکا زیر خط مطلق فقر هستند و مجموع انها نشان از شکست این کشور دارد.

تا 10 سال دیگر فلسطین آزاد خواهد شد

وی با اظهار امیدواری بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تا 10 سال دیگر فلسطین را آزاد می کند، بیان کرد: من در مصاحبه با یک خبرنگار فلسطینی گفتم که تا سال 2025 اسراییلی وجود نخواهد داشت؛ آن خبرنگار از من استدلال خواست و پاسخش این بود که 35 سال پیش کشور به دست آمریکایی ها بود و انقلاب اسلامی آن را از دست آمریکایی ها گرفت و حتی کشور را از دست صدام نیز نجات داد و امروز شاهد این هستیم که جمهوری اسلامی ایران بیروت را نیز از دست آمریکایی ها نجات داده است؛ با این تفاسیر انتظار دور از دسترسی نخواهد بود که انقلاب اسلامی، فلسطین را هم آزاد کند.

سردار نقدی در ادامه گفت: در دفاع مقدس تمام ابر قدرت ها و کشورهای جهان به جز چند کشور محدود از رژیم بعث عراق حمایت می کردند اما ملت ایران ایستاد و از این نبرد سربلند بیرون آمد و این وعده خدا که اگر مقابل طاغوت بایستیم خداوند ما را یاری می کند محقق شد.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی برای اشغال نوار غزه که منطقه ای با مساحت بسیار کم است 3بار به این منطقه حمله کرده است اما موفق نشده است.

اکنون که آمریکا رو به زوال است برخی حرف از سازش می زنند

رییس سازمان بسیج مستضعفین به سر دادن ندای سازش از سوی برخی شخصیت ها اشاره کرد و گفت: برخی می گویند تا کی می‌خواهیم مبارزه را ادامه دهیم؛ جنگ با قدرت ها کافی است و ما خسته شده ایم؛ اما وقتی ما به شاخصه های های انقلاب اسلامی نگاه می کنیم می‌بینیم که هر روز در حال پیشرفت هستیم و این در حالی است که آمریکا از 37 سال پیش تا کنون روندی نزولی داشته است.

وی ادامه داد: زمانی بود که رییس جمهور آمریکا اگر به کشوری می رفت از محل فرودگاه تا کاخ شاه آن کشور رییس جمهور آمریکا را گلباران می کردند اما ثمرات انقلاب اسلامی باعث شده امروز وقتی رییس جمهور آمریکا در کشورهای خارجی حضور پیدا می کند بسیاری از مردم با تظاهرات، شعار و سنگ از آن استقبال می کنند؛ با این اوضاع چگونه می توان به فکر سازش با غرب بود. اگر ما حرف سازش بزنیم، دنیا ما را به تمسخر می گیرد چرا که وقتی آمریکا قدرت اول جهان بود به جنگ با آنها رفتیم و پیروز شدیم؛ اکنون که به جمع قدرت های برتر جهان پیوسته ایم، چطور به فکر سازش باشیم؟! اگر می خواهیم رشد کنیم باید به جنگ طاغوت برویم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه باید به طاغوت کفر ورزید، اظهار داشت: شما دانش آموزان که می خواهید آینده بسازید باید از همین حالا تصمیم  بگیرید. شهدایی که در سنین بالا به شهادت رسیدند از دوران نوجوانی تصمیم خود را گرفتند؛ شکستن مرزهای دانش از سوی دانشمندان در دوران جوانی آنها اتفاق افتاده است. شما دانش آموزان این دوران را قدر بدانید و با بصیرت خود نگذارید دشمن با  فضای مجازی استعدادهای شما را نابود کند.

چرا آمریکا در مواد مخدر و شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی ما را تحریم نمی کند؟

وی با اشاره به برنامه های دشمن در به انحراف کشاندن جوانان ما گفت: مواد مخدر در همه جای دنیا گران تر از ایران فروخته می شود و از سوی دیگر هیچ کشوری به اندازه ایران در مقابل واردات مواد مخدر مقابله نمی کند؛ ما قوانین محکمی هم در این خصوص داریم. اما علی رغم این وضعیت، می بینیم که مواد مخدر در کشور ما بسیار ارزان است؛ دلیل ارزانی مواد مخدر در کشور ما برنامه های نظام سلطه و استکبار است تا مارا به زانو دربیاورد.

نقدی افزود: چرا تمام فناوری ها برای ما ممنوعیت دارد اما آخرین مدل تبلت و گوشی های هوشمند به کشور ما وارد می شود؟! استکبار می خواهد ما را درگیر شبکه های فاسد ماهواره ای و فضای مجازی کند تا جوانان سست اراده و تسلیم شوند، لذا باید بیدار باشیم و راه با عظمت و پر افتخاری که نسل قبل پیموده را به پایان برسانیم.

پاسخ سردار نقدی به سوال 3 دانش آموز

در ادامه برنامه یکی از دانش آموزان از رییس سازمان بسیج مستضعفین پرسید: شما از نابودی اسراییل طی 10 سال آینده خبر دادید، فلسفه این نابودی چیست؟

نقدی در پاسخ به این سوال گفت: اسلام با جنگ عادلانه مخالف نیست خدا نیز در قرآن می فرماید: کسانی که به آنها ظلم شده است باید بجنگند و اگر نجنگند و دفاع نکنند بازخواست هم می شوند. اسلام با جنگی که بر مبنای زورگویی و ظلم باشد مخالف و با جنگی که برای تحقق عدالت باشد موافق است. امروز صهیونیست ها سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند فرض کنید عده ای از کشوری مثل آرژانتین به کشور ما وارد شده و پس از مسلح شدن ما را بیرون کنند و هیچ کس را هم راه ندهند با این حال جنگیدن با این افراد که ما را از کشور خود رانده اند خوب است یا نه؟

سردار نقدی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانش آموزان حاضر در این همایش که پرسید با اینکه قدرت هم اکنون در دستان آمریکا است شما چگونه این کشور را عاری از هرگونه قدرت اقتصادی و نظامی می دانید؟، گفت: آمریکا 37 سال است که خواهان نابودی جمهوری اسلامی ایران است اما آیا توانسته این کار را انجام دهد؟ آمریکا می خواهد تکفیری ها در عراق باشند و حزب الله لبنان خلع سلاح شود، آیا به این هدف رسیده است؟ آمریکا 3 سال کار کرد تا رییس جمهوری به لبنان بیاید که مخالف ایران باشد اما رییس جمهوری انتخاب شد که طرفدار ایران بود؛ حالا کدام سیاست آمریکا تحقق پیدا کرده است؟! اگر آمریکا در سیاست حرف اول را میزد باید همه این کارها را انجام می داد.

وی ادامه داد: اما از نظر اقتصادی باید بگوییم که اقتصاد تولید در آمریکا نابود شده است. این کشور 100 هزار دریاچه و 30هزار کیلومتر رودخانه پر آب و ده ها هزار کیلومتر ساحل دارد اما 85% شیلاتش را از کشورهای دیگر وارد می کند در حالی که این کشور باید صادر کننده شیلات باشد. آقای اوباما در یکی از سخنرانی های خود  99% ثروت آمریکا را در دسترس 1% از مردم آمریکا دانست و رییس جمهور جدید آمریکا 70 میلیون مردم آمریکا را زیر خطر فقر مطلق می داند؛ 20 هزار میلیارد دلار بدهی برای این کشور دروغ نیست و عبور از درآمد ناخالص ملی ورشکستگی این کشور را رقم میزند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به آخرین سوال مبنی بر تاثیر گذاری ترامپ بر اوضاع جمهوری اسلامی ایران، گفت: میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات جرج بوش دوم 36% شد که یک افتضاح بزرگی برای آمریکا بود؛ بعد از آن برای اینکه مخالفان هم پای صندوق رای بیایند یک سیاهپوست را کاندیدا کردند و شعار اوباما برای آمدن به سر کار change بود؛ این مساله نشان می داد وضعیت نظام آمریکا خیلی آشفته است. در انتخابات اخیر هم برای مشارکت بیشتر مردم یک زن و یک آدم جنجالی را کاندیدا کردند که مشارکت مردم به زیر 20% نیاید. سناریوی صهیونیستها این بود که ترامپ جنجالی به پا کند و اتفاقی برنده میدان شود در حالی که آمریکا تصمیم گیرنده نیست. این رییس جمهور روی کشور ما که کشوری مستقل است هم هیچ تاثیری ندارد اما بر کشوری مانند عربستان تاثیر گذار است.

آمریکا از همه حربه های خود علیه ما استفاده کرده اما به درِ بسته خورده است

سردار نقدی در پایان این همایش اظهار داشت: برای آمریکا دیگر هیچ حربه ای علیه ایران باقی نمانده است. سربازان ما در مقابل اقدامات تروریستی  آمریکا در مرزهای جنوب و غرب کشور ایستادگی و جان فشانی می کنند؛ 30 سال است که آمریکا جنگ فرهنگی و ترویج فساد و مواد مخدر را در کشور ما آغاز کرده و 6 سال است که تحریم اقتصادی خود ر ا علیه کشور ما به تشدید کرده است؛ اما همچنان به در بسته خورده است؛ اکنون آمریکا دیگر هیچ ابزاری در اختیار ندارد.