تنها کسی که به تمدید تحریم های ایران رأی نداد

 «برنی سندرز» سناتور مجلس سنای آمریکا دو روز پیش تنها کسی بود که در میان نطق های تند و تیز علیه ایران به تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران رأی نداد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با وجود میلیون‌ها هوادار در زد و بند و رسوایی هیلاری کلینتون و دموکرات ها کنار گذاشته شد پیشتر گفته بود که چرا ایرانی ها از آمریکایی ها دلخون اند.

وی گفته بود مصدق را سرنگون کردیم نخست وزیری که به صورت دموکراتیک انتخاب شده بود و محمدرضا شاه آن دیکتاتور وحشتناک را به ایران برگرداندیم.

برنی سندرز ۷۵ ساله درباره برجام هم صریحا از توافق دفاع کرد و البته او هم تهدید کرد که همه گزینه‌ها روی میز است.

سناتور مجلس سنای آمریکا گفته بود من حامی برجام هستم این بهترین امید برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. تا وقتی که ایران به این توافق عمل کند ما نباید تحریم های دوباره وضع کنیم.

به هر حال این سناتور باتجربه اما فقط یک رأی در میان ۱۰۰ نماینده سنا داشت، ۹۹ رأی دهنده‌ای که جور دیگری فکر می‌کردند.

سنای آمریکا لایحه تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تمدید ۱۰ ساله «قانون تحریم ایران» موسوم به I.S.A را با ۹۹ رأی موافق تصویب کرد و به این ترتیب، کنگره آمریکا به ابقای تحریم های ایران تا پایان سال ۲۰۲۶ میلادی رأی داد.

لایحه مذکور که در آغاز ماه جاری در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، در پی این بود که «قانون تحریم های ایران» (Iran's Sanctions Act) موسوم به I.S.A را که در سال ۱۹۹۶ در دوران ریاست جمهوری «بیل کلینتون» در کنگره با پیشنهاد آلفونسو داماتو عضو وقت حزب جمهوری خواه آمریکا به تصویب رسیده بود، به مدت ۱۰ سال دیگر تمدید کند.