عقده‌گشایی رضا پهلوی/ دغدغه من پادشاهی نیست!

«رضا پهلوی» فرزند شاه سابق که سال‌ها از ناقضان حقوق بشر بوده و بسیاری از عمال وی در شکنجه‌های جسمی و روحی مخالفان در زندان نقش داشتند مجددا به مطرح کردن خود در رسانه‌های ضد جمهوری اسلامی روی آورد و به دفاع از عناصر ضد نظام ایران پرداخت.

 

وی که هنوز در سودای سلطنت بر ایران است، در گفت‌‌وگویی با «رادیو فردا» از ارگان‌های تبلیغاتی «سازمان سیا» گفت: «در حمایت مخالفانی که در زندان‌های ایران اعتصاب غذا کرده‌اند به شورای امنیت سازمان ملل متحد نامه نوشته‌ام. البته این بار اول نیست. باید با اهرم‌های فشار بر نظام ایران فشار وارد شود.»

 

او در حالی چنین سخنانی را بیان کرده است که «ساواک»، سرویس جاسوسی محمدرضا پهلوی نام آشنایی در ایران است و سرویس اطلاعاتی مخوف رژیم شاه عامل دستگیری بسیاری از انقلابیون و شکنجه و آزار آن‌ها بود.

 

رضا پهلوی با تمرکز بر مسئله حقوق بشر در ایران مدعی شد: «این موضوع یکی از مهمترین موارد در جهان است و انسان‌ها همه دارای حقوق هستند. هر ایرانی سکولار باید دغدغه‌اش حقوق بشر باشد. عدم برابری زن و مرد و برخورد با جریان‌های مذهبی و قومیتی از سوی نظام ایران نقض حقوق بشر است.»

 

وی در بخشی دیگر مدعی عدم حق رای و حق آزادی بیان در ایران شد و خواهان مبارزه با نظام  و هم صدا شدن با مخالفان جمهوری اسلامی شد.

 

فرزند شاه مخلوع ایران با دفاع از جریان سکولار و جدایی دین از سیاست گفت، هدف من از تشکیل شورای ملی انتخابات آزاد است و باید مبارزه مدنی با این نظام صورت گیرد. سکولاریسم پایه حکومت مطلوب است.

 

وی در باره سوگند پادشاهی خود در 21 سالگی گفت: «با گذشت زمان وضعیت فرق کرده  و دغدغه من پادشاهی نیست و تنها به سکولاریسم نظر دارم.»

 

رضا پهلوی درباره نقش خود در آینده ایران گفت، باید ببینم آن موقع وضع چگونه است و چه اتفاقی می‌افتد و کاری از دست من بر می‌آید یا خیر. مهمترین امر مبارزه برای آزادی ایران است. نمی‌خواهم پادشاهی سمبلیک در جعبه پادشاهی باشم.