آیا اسناد توافق هسته ای منتشر می شود؟

گروه سیاسی- این در حالی است که همین چند روز پیش آمریکایی ها در نقض آشکار برجام تحریم ها علیه ایران را ده سال دیگر تمدید کردند و بد عهدی سردمداران شیطان بزرگ بار دیگر ثابت کرد آنها به هیچ توافقی با ایران پایبند نیست.

 

به گزارش افکارنیوز، هر چند که برخی در داخل کشور چشم امید به آمریکایی ها داشتند و حل شدن مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی را به امضای توافق برجام ربط می دادند اما در عمل ثابت شد که آمریکایی ها به هیچ توافقی پایبند نیست.

 

جمهوری خواهان این روزها با پیروزی ترامپ خوشحال تر از گذشته هستند و در طول مذاکرات بارها مخالفت خود را اعلام کرده بودند حالا می خواهند اسنادی را منتشر کنند که محرمانه بوده و با این کار عناد خود را بار دیگر با جمهوری اسلامی نشان دهند.

جمهوری خواهان اعتقاد دارند که توافق برجام از بدترین توافق های طول عمر آمریکا است و برای همین اوباما در مورد این توافق شفاف عمل نکرده است.

به نظر می رسد با انتشار این اسناد فصل جدیدی در توافق برجام باز خواهد شد و این موضوع پرده دیگری از بد عهدی ها را نشان می دهد.

این در حالی است که مسوولان وزارت خارجه هنوز در مورد این خبر موضع گیری نکرده اند و شاید منتظر اند ببینند که آیا آمریکایی ها واقعا اسناد مذاکرات را منتشر خواهند کرد و یا یک بلوف برای نقض دوباره برجام است.

در هر حال آنهایی که به آمریکایی ها اعتماد داشتند شاید به این نتیجه برسند که نمیتوان به این دشمن بزرگ ملت ایران اعتماد کرد زیرا آمریکایی ها با هر رییس جمهوری چه از نوع دموکرات و یا جمهوری خواه به فکر منافع کشور خود و خدعه و نیرنگ علیه دیگر کشورها هستند.

مصطفی حسینی