دولت باید از فضای نقد استقبال کند

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با یادآوری اینکه در سیاست خارجی دولت یازدهم گام بزرگی برداشت گفت: البته ما در برخی مسائل، عملکرد روحانی را تایید و در برخی مسائل نقد می‌کنیم.

خرازی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کشور و نظر وی درباره برجام اظهار کرد: اساسا دولت یازدهم زمانی کشور را تحویل گرفت که همه‌ کارهای کشور قفل شده بود و ما در تحریم کامل بودیم و بدبختی‌های امروز اقتصاد کشور ناشی از دولت سابق و تحریم‌ها است و کمر اقتصاد کشور را شکست.

وی بیان داشت: دولت یازدهم با برجام نگاه‌های دنیا را به کشورمان تغییر داده و ما اکنون شرایط بسیار بهتری را نسبت به قبل شاهد هستیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به ارائه نقدهایی در جامعه در موضوع برجام گفت: البته باید از فضای نقد استقبال کرد زیرا باعث توسعه می‌شود و در مورد برجام هم این نقدها وارد است.

وی همچنین گریزی به دوران اصلاحات و مطالبی که درباره برخی مسائل آن مقطع مطرح می‌شود، پاسخ داد و گفت: اساسا هیچ دوره‌ای از مسوولیت رئیس اصلاحات نمی‌توانید پیدا کنید که بر خلاف رهبری باشد و ایشان تبعیت محض از معظم‌له داشتند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه در زمانی که در وزارت امور خارجه مسوولیت داشتم همواره رئیس اصلاحات بر نظر رهبری در مسائل تاکید داشتند اظهار کرد: ازاین‌رو هرکسی برخلاف این حقایق سخن می‌گوید جفا است.

وی با اشاره به اینکه نقدهایی هم بر آن دوره وارد است گفت: به‌طور حتم ایشان معصوم نیست که بخواهیم هیچ خرده از کارهای آن مقطع نگیریم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره مسائل بعد انتخابات سال 88 هم گفت: لازم است تا اتفاقات و حوادث این دوران آسیب‌شناسی شود و اساسا نباید با آن احساسی برخوردار شود و در آن سال‌ها افرادی آمدند حرف‌هایی را زدند و مناقشه ایجاد کردند و این زمینه‌ای برای بروز آن جریان شد.

خرازی همچنین با بیان اینکه اصلاحات یک ایدئولوژی نیست، گفت: در ادواری از تاریخ متاسفانه به نام دین آسیب‌های زیادی به جامعه و مردم وارد شد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ به نام مذهب بسیاری از افراد را کشتند اظهار کرد: این‌ها حقایقی بوده که با نام دین بر کشورها گذاشت و در تاریخ فراموش نخواهد شد.

گفتنی است با توجه به محدودیت وقت و پیش‌بینی برنامه‌هایی چند در استان برای محمدصادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، وی وعده داد تا به همه سوالات دانشجویان در اینستاگرام خود پاسخ لازم داده شود.

این نشست در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با حضور اعضای احزاب و تشکل‌های دانشجویی برگزار شد.