پاکستان از اعلام آمادگی ایران برای کمک به حل مسئله کشمیر استقال کرد

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا در جریان سفر به هند برای شرکت در کنفرانس بین المللی قلب آسیا، در یکی از جلسات سخنرای و پرسش و پاسخ خود در دهلی نو، ضمن اشاره به روابط خوب و دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران با دو کشور هند و پاکستان گفت که در صورت درخواست دو کشور، تهران آماده کمک به حل مسائل بین اسلام آباد و دهلی نو است اما برای این کار، بصورت دواطلبانه ورود نمی کند.
اعلام آمادگی وزیر خارجه کشورمان برای میانجیگیری با هدف کمک به حل اختلافات بین هند و پاکستان در رسانه ها و مطبوعات این دو کشور بازتاب وسیعی داشت.
بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان پاکستانی در برنامه های میزگردهای سیاسی در شبکه های خبری پاکستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی زبانی و تاریخی بین جمهوری اسلامی ایران پاکستان و هند اعلام کردند : در صورتی که هندی ها بخواهند، جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش مهمی در حل و فصل اختلاف دیرینه بین هند و پاکستان داشته باشد. 
'نفیس زکریا' سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین در کنفرانس خبری امروز خود، از آمادگی چین، آمریکا و سازمان ملل برای کمک به حل مساله کشمیر بین هند و پاکستان استقبال کرد . 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه گفت: هر چند اسلام آباد چندین بار آمادگی خود را برای شروع گفت و گوهای جامع صلح بین دو کشور برای حل موضوعات مورد اختلاف بین دو کشور بویژه کشمیر اعلام، است اما هند هنوز پاسخی به آن نداده است . 
وی گفت : هر نوع گفت و گو بین اسلام اباد و دهلی نو برای حل مسئله کشمیر باید بر اساس قطعنامه های سازمان ملل باشد آغاز شود .