ایران برای مقابله با آمریکا برنامه هوشمندانه ای دارد

«عبدالله منینی» رئیس دفتر سیاسی حزب سوری، قومی-اجتماعی سوریه با اشاره به مساله تمدید تحریم های ایران توسط آمریکا و نقض عهد برجام اظهار داشت: سخنان و واکنش های اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران در این خصوص نشانه وجود جایگزین ها و برنامه های هوشمندانه از سوی ایران برای مقابله با سلطه گری آمریکا است.

منینی با بیان اینکه آمریکا تحت فشار لابی صهیونیستی تحریم های ایران را تمدید کرده گفت: ایران کشوری نیست که به کمک دیگران نیازی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاریخ، گواه عهد شکنی ها و بی احترامی های امپریالیسم آمریکا به منشورها و توافقات بین المللی است، افزود: جامعه بین المللی و بخصوص گروه 1+5 باید روبروی آمریکا به دلیل نقض قوانین بین المللی بایستد.

رئیس دفتر سیاسی حزب سوری قومی-اجتماعی سوریه گفت: واشنگتن در اصل دشمن نخست جبهه مقاومت است که نقش رویارویی با نقشه های صهونیستی-آمریکایی در منطقه را ایفا می کند.

منینی افزود: ایران از ارکان جبهه مقاومت ضد صهیونیستی و نمونه پیشرفته و متمدن و قدرتمند کشورهای جهان اسلام است از همین رو آمریکا سر دشمنی با ایران دارد.

وی تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران را مغایر با قوانین بین المللی خواند و گفت پس از توافق تاریخی برجام که ایران مثل احترام همیشگی خود به منشورهای بین المللی به  این توافق نیز پایبند بود، واشنگتن چگونه می تواند به خودش اجازه تمدید تحریم ها را بدهد.

منینی تصریح کرد: ایران پیش از این نیز با فشارها و تحریم های بی سابقه ای روبرو بوده اما این امر موجب رشد و خودکفایی بیش تر ایرانی ها شده و نشان داده که با اتکا به قدرت علمی و عملی دانشمندان خود بر اصول سیاسی و حرکت در خط مقاومت ثابت قدم می ماند.

رئیس دفتر سیاسی حزب سوری،قومی اجتماعی سوریه تاکید کرد: در پی امضای برجام، همه دنیا برای امضای توافق و گشودن کانال همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران به تهران آمدند و هم اینک تحریم های یکجانبه آمریکا مانعی برای تقویت همکاری های کشورهای جهان با ایران نخواهد شد.