دلار 3900 تومانی یک موفقیت بزرگ است!

خبرنگار در این مصاحبه می‌پرسد «کارشناسان مهم‌ترین معضل را رکود اقتصادی می‌دانند که شما گفته‌اید بیش از یک سال است از رکود خارج شده‌ایم؛ با این همه بسیاری از صنایع خوابیده‌اند و چرخ تولید نمی‌چرخد. این تناقض را چگونه توضیح می‌دهید؟» و «کارشناسان می‌گویند اولویت شما بین تورم و رکود، کنترل تورم بود و شما برای کنترل تورم ابزارهایی را به کار بستید که به رکود دامن زد» و «چرا رشد اقتصادی در سال 94 آن طور که پیش‌بینی می‌شد، محقق نشد؟» و «چرا مردم هنوز رشد اقتصادی را در زندگی خود احساس نمی‌کنند؟»

وزیر اقتصاد در پاسخ این پرسش‌ها به تخطئه و سیاه‌نمایی عملکرد دولت قبل پرداخت. وی همچنین ادعا کرد: در آن دوره پیش‌بینی می‌شد که به مرحله نفت در برابر غذا برسیم... روزی نگران بودیم که نکند به جایی برسیم که مجبور باشیم در ازای نفت، غذا دریافت کنیم.

وی درباره گران شدن 600-700 تومانی دلار در چند ماه اخیر و رسیدن دلار به 3920 تومان گفت: در 3 سال گذشته رشد قیمت دلار در حدود سه تا چهار درصد بوده و هنوز نه تنها به قیمت تورم نرسیده، بلکه به ماکسیمم قیمت دلار در قبل نیز نرسیده‌ایم این یعنی یک موفقیت بزرگ(!)

درباره این اظهارات گفتنی است که قیمت دلار در شروع به کار دولت یازدهم 3300 تومان بود و اکنون به بالای 3900 تومان رسیده است. از سوی دیگر بیچاره‌نمایی کشور با ادعای رسیدن به مرحله غذا در برابر نفت، و ادعای مشابه «خزانه خالی است» در حالی عنوان شده که در همین دوره دولت یازدهم، از حقوق‌های نجومی تا فساد 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان و...؟ بوده است و عجیب اینکه امثال وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت، حقوق‌های نجومی را عادی و طبیعی وانمود کرده‌اند؛ همچنان که بنابر اذعان خود، از یک سال پیش از این حقوق‌ها مطلع شده اما جلو آن رانگرفته‌اند.