فائزه هاشمی: تمدید تحریم‌ها علیه ایران توسط آمریکا نقض برجام نیست

 فائزه هاشمی در نشست آینده پژوهشی ایران ۹۶ که امشب در پژوهشکده تاریخ اسلام و به همت مجمع نیروهای خط امام، با حضور حجت الاسلام و المسلمین هادی خامنه ای و جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان دانشجویی برگزار شد، گفت: این تمدید تحریم‌ها نقض برجام نیست و تا جایی که گفته شد قرار بود تحریم‌های سازمان ملل برداشته شود و نه تحریم‌های آمریکا، چرا که توافق برجام با ۵+۱ بود و ۵+۱ نمی‌تواند برای سیاست تک تک کشورها تصمیم بگیرد.

 
وی ادامه داد: دولتی‌های ما تمدید تحریم‌ها توسط امریکا را نقض برجام تلقی می‌کنند اما گویا این صحبت‌ها بیشتر به درون کشور برمی گردد چون هیچگاه به بندی از برجام اشاره نشده که طبق آن این تمدید تحریم‌ها نقض آن باشد.
 
هاشمی: هر حرفی بزنم مرا به دادگاه می کشند
هاشمی همچنین در خصوص بخش آینده پژوهی ایران ۱۳۹۶ گفت: شاید ما نتوانیم آینده را به درستی پیش بینی کنیم اما باید بتوانیم آینده را بسازیم من وارد بررسی وضعیت فعلی نمی‌شوم چون هر حرفی میزنم پای مرا به دادگاه می‌کشند.
 
وی افزود: همه کشورها امروز به توسعه فکر می‌کنند توسعه شاخص ها و برنامه‌ریزی‌های مشخصی لازم دارد و سه عامل مهم در توسعه شامل مدیریت، نظارت و قوانین می‌شود که این سه مورد یک مملکت را اداره می‌کند.
 
جا به جایی مدیران/ نبود مسائل امنیتی در کشور
این نماینده پیشین مجلس همچنین اظهار کرد: موضوع قابل توجه دیگر بحث جابه‌جایی مدیران است که بعضا می‌بینیم مدیران از پست‌های مختلف منتقل می شوند که این دو معنی دارد یا فرد موفق بوده و می تواند مشکلات را در جای دیگری نیز حل کند و یا مدیر ناموفقی بوده، پس چرا باید جابه‌جا شود و مدیریت را در جای دیگری به او بسپاریم. گویا هرکس مهر مدیریت بر پیشانی اش خود باید تا آخر عمر در جایی مدیر باشد.
 
وی با اشاره به "تاکید بر نداشتن مسائل امنیتی در کشور " تصریح کرد: وجود چنین نگاهی یک آفت برای کشور در عرصه مدیریتی است. در همه کشورها مسائل امنیتی مورد توجه است، ولی در کشور ما همه چیز تابلو است و مسائل امنیتی باید نا محسوس دنبال شوند چرا که نتیجه بهتری نیز دارد.