وزیری که ویلای لواسان دارد ، چقدر به فکر مسکن مردم است؟!

گروه سیاسی- پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، آخوندی ردای وزارت مسکن را به تن کرد اما از همان ابتدا با صراحت مخالفتهای خود را با طرح مسکن مهر اعلام کرد.

به گزارش افکارنیوز، آخوندی گفته بود اینکه بنده همواره به مسکن مهر نقد دارم و از آن گله می‌کنم به این دلیل است که در انجام و اجرای چنین کارهایی که میلیون‌ها نفر به آن وابسته هستند در وهله نخست باید قبل از اجرا در هنگام مطالعات به فکر تأمین زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی می‌بودند. اینجاست که جای نقد جدی دارد و در حال حاضر همه را گرفتار خودکرده است.

وزیر مسکن همچنین گفته بود به همین خاطر اگر ما در کوه و بیابان یکسری واحدهای متراکم باقیمت نازل و بدون خدمات ایجاد کنیم نمی‌تواند درد قابل‌توجهی از مردم دوا کند. مطمئن باشید اگر کیفیت زندگی در شهرها بهبود یابد و مردم بتوانند درآمد لازم را کسب کنند بهتر از دولت می‌توانند برای خود مسکن تهیه کنند تا اینکه من به‌عنوان وزیر در زندگی مردم دخالت کنم و وارد ساخت‌وساز مستقیم شوم.

امروز نیز باز هم آخوندی مخالفت خود را با مسکن مهر اعلام کرده و گفته پروژه های مسکن مهر را افتتاح نمیکنم.

این در حالی است که مردم که کورسوی امیدی از طرح مسکن مهر دولت نهم و دهم داشتند، امیدشان را در دولت آقای روحانی برای خانه دار شدن از دست داده اند و با وضعیت گرانی خانه و وام های درصد بالا بانکی نیز نتوانست رکود بازار مسکن را از بین ببرد.

دولت در واقع هیچ طرح قابل قبولی برای خانه دار کردن مردم نداشته و هیچ سعی و تلاشی از سوی دولت و به ویژه وزارت مسکن برای خانه دار شدن مردم صورت نگرفته است.

سوال اینجاست اگر دولت طرحی برای مسکن ندارد چرا با مسکن مهر مخالفت می کند، آن عده از مردمی که در این طرح ثبت نام کردند و پول پرداخت کردند مطالباتشان و خانه هایشان چه می شود؟

از سوی دیگر گفته می شود که آقای آخوندی در لواسان ویلایی میلیاردی دارد که خود باید پاسخ دهد که آیا موضوع ویلای میلیاردی صحت دارد؟ در صورتی که آخوندی چنین ویلایی داشته باشد چگونه می تواند برای مردمی که همه آرزویشان مسکن مهر بوده و رویای خانه دار شدن داشته اند تصمیم گیری و سیاست گذاری می تواند داشته باشد.

آیا مردمی که تمام زندگیشان را خرج مسکن مهر کرده اند و بسیاری از آنها حتی محل سکونتی برای زندگی ندارند حقشان یک واحد آپارتمان در پروژه مسکن مهر نیست؟


مصطفی حسینی

حجم ویدیو: 9.35M | مدت زمان ویدیو: 00:07:04