به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامعلی حداد عادل در برنامه " اردیبهشت "شبکه چهارم سیما افزود: باید این برنامه ها به نحوی تولید شود که بیننده در وجدان خود به این جمع بندی برسد که حجاب خوب است.

وی گفت: ‌تهیه کنندگان و نویسندگان باید آثاری تولید کنند که در آن نشان دهد بی حجابی چطور می تواند موجب نابودی خانواده و یا نسلی شود.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش به بیان برخی علل بی حجابی پرداخت و گفت ‌: برای حل این معضل یکی از راه ها کارکردن درباره مساله ازدواج است.

نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال، حجاب را ناشی از غریزه ای در انسان به نام شرم و حیا خواند و افزود: ‌ در قانون هیچ کشوری(حتی آن کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران درباره مساله حجاب مشکل دارند) نمی بینیم که اجازه دهند افراد به حالت عریان تردد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدگاه های جامعه ایرانی پیش از انقلاب درباره حجاب گفت ‌: تصور راجع به حجاب در جامعه کنونی ما تغییر کرده است و امروز دیگر کسی نمی تواند بگوید که حجاب در ایران مانع پیشرفت و تحصیل علوم است.

مجری برنامه در ادامه به جملاتی از کتاب " فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی " تالیف آقای حداد عادل اشاره کرد و گفت: ‌شما در این کتاب که حدود ۳۰ سال پیش تالیف کردید درباره کت و شلوار جملاتی آوردید اما چرا پس از این سال ها هنوز شاهد نیستیم که شخص جنابعالی لباسی غیر از کت و شلوار داشته باشید؟

حداد عادل در پاسخ به این سوال ضمن این که آن را سوالی خوب دانست افزود‌: نمی دانیم اگر کت و شلوار خود را عوض کنیم چه لباسی را باید جایگزین آن کرد و شاید در این باره کوتاهی هم کرده باشیم.

وی با اشاره به این که هنوز لباس ملی و بومی برای مردان ایرانی نداریم گفت: ‌شورای ساماندهی مد و لباس و دانشکده هایی که در این باره مطالعه می کنند باید برنامه هایی در این خصوص داشته باشند.

حداد عادل افزود: ‌ در این خصوص باید لباسی طراحی شود که هم با زندگی امروز بسازد و هم این که بهانه به دست کسانی ندهد که به هر حرکت منتهی به استقلال فرهنگی تخطئه وارد می کنند.

وی گفت :این لباس باید متین باشد و تقلیدی هم نباشد.