استیضاح آخوندی فعلا در دستور کار کمیسیون عمران نیست/ امضاها به قوت خود باقی است

گروه سیاسی- صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به ارجاع طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سوی هیأت رئیسه به کمیسیون عمران مجلس، گفت: در حال حاضر کمیسیون جلسه ای ندارد تا این طرح را بررسی کند.

 

وی افزود: باید نشستی میان نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر برگزار شود و بعد گزارش کمیسیون مبنی بر اصرار نمایندگان بر استیضاح یا منتفی شدن آنرا  به هیئت رئیسه مجلس گزارش کرد.

 

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قطعا بعد از بررسی لایحه برنامه ششم توسعه به موضوع استیضاح خواهیم پرداخت.

بدری در پاسخ به این سوال که طرح استیضاح روز یکشنبه 14 آذر تحویل هیئت رئیسه شد و  لایحه برنامه توسعه 2 هفته بعد در صحن مجلس مطرح شده چرا در این فاصله زمانی کمیسیون عمران این طرح را بررسی نکرد، گفت: فرصت نشد و فعلا هم نمایندگان در حال بررسی لایحه برنامه شم توسعه هستند.

به گزارش افکار نیوز محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس هم در این زمینه گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی فعلا در دستور کار مجلس قرار ندارد.

طرح استیضاح آخوندی پس از تصادف قطار سمنان - مشهد با قطار تبریز - مشهد در روز جمعه پنجم آذر تهیه شد.

در پی این تصادف 49 نفر کشته و بیش از 50 نفر هم مصدوم شدند.

این طرح در جلسه روز یکشنبه 14 آذر با 84 امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس شد که بر اساس اطلاع خبرنگار افکارنیوز به رغم رایزنیهای زیاد وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی با نمایندگان، هیچ یک از نمایندگان امضای خود را پس نگرفته و این طرح همچنان 84 امضا دارد.