انتخاب هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از 2 تابیعتی ها/ آغاز کار

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و بورخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه اولین جلسه کمیته تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت برگزار شد، گفت: در این جلسه جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد بعنوان رئیس، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم و محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر بعنوان نواب رئیس انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه بعنوان دبیر کمیته انتخاب شده، گفت: با انتخاب هیئت رئیسه، کار کمیته رسما آغاز شده و ما بزودی تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت را شروع خواهیم کرد.

دبیر کمیته تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت تصریح کرد: البته ما منتظر صدور حکم اعضا کمیته و هیئت رئیسه از سوی رئیس مجلس هستیم.

حاجی دلیگانی افزود: از نظر ما  برخی افراد 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت در کشور هستند که با تحقیق و تفحص مشخص خواهد شد.

وی گفت: با شروع تحقیق و تفحص نمی توان از جزئیات کار اطلاع رسانی کرد چرا که خلاف آئین نامه داخلی مجلس است.

البته بعد از پایان کار، گزارشی به صحن مجلس داده و قرائت خواهد شد که در آن صورت اطلاع رسانی هم می شود.

این کمیته دارای 11 عضو است که عبارتند از  محمد جواد ابطحی ، جواد کریمی قدوسی، حسینعلی حاجی دلیگانی، محمد دهقانی، نادر قاضی پور، حسن نوروزی، سید حسین نقوی حسینی، قاسم جاسمی، مجتبی ذوالنوری، ابوالفضل ابوترابی و مجید ناصری نژاد.

گفته می شود که 79 نفر 2 تابعیتی در سطح مدیران و مسئولان هستند که برخی افراد حتی پست های مهمی هم دارند.

همچنین شنیده شده برخی مدیران کل در ادارات مختلف، مدیران بانک ها،  مدیران شرکت های دولتی و اعضای هیئت مدیر این شرکت ها و کارکنان دولت 2 تابعیتی هستند که با انجام تحقیق و تفحص وضعیت این عده روشن تر می شود.

طرح تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت روز سه شنبه 25 آبان در صحن مجلس مصوب شد.


علیرضا تهرانی